۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۶۰۹۸۸
امام جمعه نکا:

فقر معنوی عامل مخاطره سلامت روحی و روانی افراد جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا سلامت روحی و روانی افراد جامعه را در گرو توجه به معنویت دانست و گفت: متأسفانه فقر معنویت در جهان دنیا را به قهقرا کشانده است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در دیدار مدیر و پرسنل شبکه بهداشت و درمان و کارکنان بیمارستان های این شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، افزود: سلامت روحی و روانی افراد جامعه در پرتو معنویات است و هر چه این معنویات بیشتر باشد آرامش بیشتری نصیب حالمان می شود.

 

وی با بیان این که در حال حاضر جهان به سمت معنویت در حرکت است اما متأسفانه مصادیق معنویت درست انجام نشده و بکار گرفته نمی شود، ادامه داد: معنویت باید برگرفته از دین و احکام شریعت محمدی باشد تا بتواند در روح و جان ما تاثیر گذار باشد.

 

وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت خاطرنشان کرد: نماز اول وقت موجب حضور قلب، امید، گشایش در کار و اعتماد به نفس می شود که امیدواریم مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت بهره گیری آحاد جامعه از احکام دینی در زندگی روزمره تأکید کرد و گفت: اگر ارزش های دینی در متن زندگی خانواده ها نهادینه شود بسیاری از ناهنجاری ها، مشکلات اجتماعی و بیماری ها نیز درمان خواهد شد.

 

امام جمعه نکا از کارکنان بهداشت و درمان لشکریان و سربازان خدا در حوزه سلامت یاد کرد که باید در زمینه سلامت جامعه با همه توان وارد شوند.

 

وی با اشاره به این که برتری نظام سلامت و بهداشت در اسلام از چند جهت از جمله جامعیت، سازگاری آن با فطرت انسان و بدون عوارض بودن آن است، خاطرنشان کرد: سلامت، کامل‌کننده زندگی، نشانه کمال عقل و راحتی انسان است و به همین دلیل نیز دین اسلام به امر سلامت و بهداشت در کنار یکدیگر توجه ویژه نشان داده و بارها بر آن تأکید کرده است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: باید با روی آوردن به زهد و تقوا و دوری از حرص و شیفتگی به دنیا و تشریفات و تجملات، فضای آرامی برای خود و خانواده و جامعه فراهم کنیم تا سلامت روحی و روانی ما تضمین شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی، تصریح کرد: امروز با تلاش و کوشش دست‌اندرکاران امر بهداشت، ایران اسلامی در زمینه بهداشت جزو ممتازها و برترین‌های دنیا به شمار می‌رود.

 

مدیر حوزه علمیه نکا در ادامه از سلامت و بهداشت به عنوان مهم‌ترین نعمت های الهی یاد کرد و اضافه کرد: امروز مسلم شده که همه بیماری ها با اعصاب و روان ارتباط دارند و به همین جهت باید در راستای ایجاد آرامش در زندگی تلاش شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که از مهم ترین مشکلات جامعه ما این است که برنامه ها قائم به شخص یا دولت است خاطرنشان کرد: متأسفانه ثبات در مدیریت و تصمیم گیری ها وجود ندارد و در همین رابطه است که بسیاری از برنامه ها یا اجرایی نمی شود و یا اینکه به حالت اولیه بر می گردد.

 

وی افزود: باید کار کارشناسی در همه حوزه ها و به خصوص سلامت انجام شود تا مردم با آرامش بیشتری زندگی کنند و مجریان طرح ها و ایده ها نیز در مردم اعتماد سازی کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات