۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۶۱۶۷۰
امام جمعه چناران:

حضرت فاطمه نمونه کامل آزادی‌خواهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چناران در اجتماع بزرگ عزاداران هیأت‎های مذهبی این شهر گفت: حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی بشریت در دفاع از ارزش ها و خوبی ها است.
فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چناران، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری  به صورت برپایی دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی با حضور اقشار مختلف مردم چناران برگزار شد.

 این مراسم با حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت همراه با برنامه های سخنرانی،مداحی، مرثیه سرایی و نوحه خوانی در شب های متوالی در ایام فاطمیه در مساجد چناران، گلبهار و گلمکان و همچنین روز شهادت برگزار شد.

حجت الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران در اجتماع بزرگ عزاداران هیأت‌های مذهبی در مسجد اعظم چناران، گفت: حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی بشریت در دفاع از ارزش ها و خوبی ها است.

وی با اشاره به زندگی وشخصیت حضرت زهرا(س) این بانوی فداکار و ایثارگر را شهید راه ولایت دانسته  و ولایت را ثمره تلاش پیامبران الهی و پیامبرخاتم (ص) بر شمرد.

وی زندگی در سایه اهل بیت(ع) را بهترین زندگی و همنشینی با آنان را در روز قیامت بهترین همنشین بیان کرد و تصریح کرد: کاری را که حضرت زهرا(س) در آن برهه از زمان انجام داد نقطه عطفی شد برای همه انقلابیون و آزادی‌خواهان در طول تاریخ که باید در مقابل ظلم و زیاده خواهی بایستند؛ از این رو حضرت زهرا(س) حق بزرگی به گردن بشریت دارد.

امام جمعه چناران  با بیان این که فاطمیه و عاشورا از اصول اساسی اسلام است و زنده نگه داشتن فاطمیه در حقیقت استوار نگه‌داشتن ستون ولایت به عنوان اصل اساسی اسلام است، گفت: حضرت فاطمه(س) شهیده ولایت و پرچم‌دار این اصل است و فاطمیون باید به پیروی از ایشان در این راه قدم بردارند.

گفتنی است، این مراسم ها به همت روحانیون مستقر و هجرت و مبلغین اعزامی اداره تبلیغات اسلامی چناران در روستاهای این شهرستان نیز برگزار شد./934/پ202/س

 

 

ارسال نظرات