۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۶۱۶۸۱
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی:

عرشی بودن و انس با خداوند سبب ماندگاری نام حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی گفت: عرشی بودن، انس الهی و توجه دائمی به خداوند متعال، دفاع از حریم ولایت و عبودیت رمز ماندگاری نام و یاد حضرت زهرا(س) در اذهان مسلمین جهان است.
فاطمه زهرا9

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در تاریخ اسلام اظهار داشت: خدای متعال در قرآن دنیا را متاع قلیل معرفی می کند ولی در مورد حضرت زهرا او را خیر کثیر معرفی می کند و به پیامبرش می گوید انا اعطیناک الکوثر یعنی خیری بی پایان را به تو عطا کردم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی ادامه داد: حضرت زهرا طلایه دار حدیث لو لا فاطمه لمّا خلقتتُکما است، شخصیتی که پیامبر اسلام در باره اش قیام می کند و دست وی را می بوسد و با ندای فداک ابوک او را تعظیم می کند و وقتی پدر بزگوارش به او می فرماید؛ خداوند گفته زهرا هر حاجتی داشته باشد روا می دارم ایشان در جواب پدر بزرگوارش می فرماید؛ خدایا خواسته من خود توست و تو منتهای هر خواسته ای.

وی افزود: فاطمه یعنی بریده شده از شرّ و بدی و چون آن حضرت این صفت را دارد، شیعیانش را از آتش جهنم باز می دارد و برای تمام انسان های آزادی خواه دنیا تا قیام قیامت منشأ نور است، در حقیقت زهرا عصاره همه خوبی ها در عالم است و به گفته امام حسن عسکری(ع) که ما حجت خدا بر شماییم و مادرم زهرا حجت خدا بر ما است.

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) هم اکنون هم می تواند الگوی خوبی برای جامعه ای که با زندگی ماشینی از واقعیت خود دور شده و به دنبال حقیقت پاک و فطری خود است، باشد هم به لحاظ دفاع از حریم ولایت و امام واجب الطاعه و هم از لحاظ حجاب. در حدیثی معتبر آمده است که امام زمان(ع) فرمودند؛ مادرم زهرا بر من الگو است.

وی در پایان با تشریح فضائل اخلاقی و مناقب آن بانوی مکرم اسلام افزود: عرشی بودن، انس الهی و توجه دائمی به خداوند متعال، دفاع از حریم ولایت و عبودیت رمز ماندگاری نام و یاد حضرت زهرا(س) در اذهان مسلمین جهان است./935/د101/س

ارسال نظرات