۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۱۶۱۷۶۶
کارشناس و مبلغ دینی:

حضرت زهرا در عالم دارای ولایت تکوینیه هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی گفت: خداوند متعال ولایت تکوینیه یعنی ولایت بر همه زمان و همه مکان‌ها و همه انبیا جز حضرت محمد(ص) را به حضرت فاطمه زهرا(س) داد و این امر به دلیل علم و حکمت خداوند بوده است.
حجت‌الاسلام حسين گنجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین گنجی، کارشناس و مبلغ دینی، یک‌شنبه شب در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد اعظم برگزار شد، گفت: در روایتی داریم که خداوند ابا کرده است که امور را بدون اسباب در عالم به اجرا بگذارد.

وی افزود: با فهم و پذیرش این حدیث حکمت بسیاری از افعال الهی برای ما مشخص می‌شود و دیگر در برابر گرفتن‌ها و بخشیدن‌های خداوند متعال اعتراض نمی‌کنیم.

کارشناس و مبلغ دینی با اشاره به این‌که امامت و نبوت نیز درجاتی است که بدون حکمت به آنان داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: خدا با انبیا شرط کرد که در دنیا ساده‌زیست باشند و ترک هوای نفس کنند، خدا می‌دانست که انبیا و اولیا به عهد خود وفادار می‌مانند و از این رو به آنان درجه‌های بالایی بخشید.

وی ادامه داد: خداوند متعال ولایت تکوینیه یعنی ولایت بر همه زمان و همه مکان‌ها و همه انبیا جز حضرت محمد(ص) را به حضرت فاطمه زهرا(س) داد و این امر به دلیل علم و حکمت خداوند بوده است و ایشان دارای ولایت تشریعیه نیز هستند.

حجت‌الاسلام گنجی گفت: خداوند به حضرت فاطمه زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) کرامات بسیاری بخشیده است، در روایات است که حتی دوست‌داران اهل‌بیت(ع) در آخرت نسبت به آتش حتی تهدید هم نمی‌شوند.

وی ابراز داشت: نام بی‌بی دو عالم در جهان هستی کارهای بسیاری می‌کند، در جبهه‌ها رزمندگان با رمز یا فاطمه زهرا(س) و با توسل به ایشان به فتح الفتوح‌های بسیاری دست می‌یافتند و این امر نمونه‌ای از کرامات حضرت فاطمه(س) است.

کارشناس و مبلغ دینی بیان داشت: در نماز حضرت فاطمه(س) جمله «یا فاطمه اغیثینی» وارد شده است که این امر نشان از جایگاه بلند حضرت فاطمه زهرا(س) دارد، حضرت زهرا(س) کلید حل همه مشکلات است.

وی با اشاره به این‌که جسم نورانی حضرت فاطمه(س) بعد از جراحت روز به روز نحیف‌تر می‌شود و سر درد شدیدی بر ایشان وارد شد، ادامه داد:‌ حضرت فاطمه(س) برای شفا گرفتن و برای از بین بردن بیماری مؤثر است.

حجت‌الاسلام گنجی خاطرنشان کرد: شیعه دارای حضرت زهرا(س) است، باید ایشان را قبول کند و بپذیرد با وجود حضرت زهرا(س) مکتب شیعه نه نیاز به شرق و نه نیاز به غرب دارد.

وی گفت: باید خداوند را شکرگزار و قدردان باشیم که به ما فاطمیه و حضرت زهرا(س) داد، امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود گفتند که ما مفتخر هستیم که صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و مصحف حضرت فاطمه(س) از ما است./914/پ202/ن

ارسال نظرات