۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۲۷۳۹

نرم‌افزار دروس اخلاقی آیت‌الله مجتبی تهرانی تولید شد

خبرگزاری رسا ـ در یک کار مشترک میان مرکز مدیریت حوزها‌های علمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور و موسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی نرم‌افزار دروس اخلاقی مرحوم آیت‌الله‌ حاج‌آقا مجتبی تهرانی با عنوان «تهذیب‌الاخلاق» تولید شد.
آيت الله آقا مجتبي تهراني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مجتبی تهرانی، نرم افزار تهذیب الاخلاق، به همت موسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی و با همکاری معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و مرکز تحقیقات اسلامی کامپیوتری نور ساخته شد.

 

در پی سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم در سال 1389 و تأکید معظم له بر شناساندن علمای وارسته و گمنام اخلاق به جامعه، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور بر آن شد تا مجموعه‌هایی از آثار این بزرگان را تهیه و در دسترس طلاب حوزوی و آحاد مردم قرار دهد، به همین جهت در یک کار مشترک میان مرکز مدیریت حوزها‌های علمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور و موسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی نرم‌افزار دورس اخلاقی مرحوم آیت‌الله‌ حاج‌آقا مجتبی تهرانی را با عنوان «تهذیب‌الاخلاق» تولید نموده است.

 

نرم افزار «تهذیب الاخلاق» مربوط به جلسات درس اخلاق اسلامی است که باشیوه‌ای بدیع و علمی جمع آوری شده و نخستین دوره اخلاق اسلامی به شیوه اجتهادی است و از آنجا که مرحوم آیت الله تهرانی مباحث را در جمع توده مردم ولی با دقّت‌های علمی و رعایت اصول و قواعد اجتهادی بیان فرموده‌اند، گنجینه‌ای کم‌نظیر در این زمینه باقی مانده است.

 

گفتنی است ارائه فهرست درختی جلسات با دسته‌بندی و سیر منطقی مباحث، جستجو در عناوین و مطالب، قابلیت پخش از طریق رایانه و دستگاه پخش صوت، پوستر اخلاقی با عکس‌هایی از آیت الله مجتبی تهرانی برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزار هستند.

 

لازم به ذکر است نرم‌افزار «تهذیب الأخلاق» در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد و تمامی حقوق این نرم افزار در اختیار مؤسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی «دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی (ره)» می‌باشد./9592/د102/ص 

ارسال نظرات