۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۶۲۷۸۲
حجت الاسلام پور محمدی:

اصولگرایان تا زمان ثبت نام ائتلاف می کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورمحمدی از احتمال ائتلاف جبهه پیشرفت با ائتلاف پنج نفره تا زمان ثبت نام خبر داد.
حجت الاسلام پور محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرگانی کل کشور یک شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با روحانیان شهر ساری با بیان این که بد اخلاقی ها آفت هر رشد و پیشرفتی است، گفت: اگر تنازع  و اختلاف در کشور وجود داشته باشد همه چیز را از دست خواهیم داد و این باید حل شود.

 

بداخلاقی ها پسندیده کشور ما نیست

وی با بیان این که بد اخلاقی ها در کشور باید براندازی شود، تصریح کرد: متأسفانه امروز بداخلاقی، تهمت و افترا در کشور ما رواجه یافته و این پسندیده نیست.

 

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه سخنان خود با بیان این که شعارهایی که می دهم را در ابتدا از خودم آغاز خواهم کرد، ادامه داد: در داخل ستاد خود بحث رأی حلال را مطرح کردیم و این به این معنا است که دروغ نگوییم، تهمت نزنیم و فتنه گری نکنیم و از هر روشی برای کسب رأی استفاده نکنیم.

 رأی اگر حلال نباشد کار حلال نیز از آن به وجود نخواهد

وی با بیان این که رأی اگر حلال نباشد کار حلال نیز از آن به وجود نخواهد آمد و برکت خدا نیز پشت سر آن نخواهد بود، تصریح کرد: این ایام خیلی پول در کشور داشتیم، اما به نفع کشور نشد و تنها به دنبال آن گرفتاری آمد که باید دلایل آن را بررسی کنیم.

 

رییس سازمان بازرسی کشور همچنین در خصوص برنامه خود برای جلوگیری از تحریم ها گفت: تحریم یک فشاری است که پیوسته از ابتدای انقلاب بر ما وارد شده و هر لحظه که ما ضعیف تر شدیم آن فشارها بیشتر شده است و گاه اقتدار ما بیشتر شد فشارها کمتر شده است.

 تدبیر، سیاست و منش حرفه ای و سیاسی راه حل کاهش تشدید تحریم ها

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که بحث هسته ای بهانه خوبی برای تشدید فشارها بر کشورمان شد، ادامه داد: در این شرایط باید با یک تدبیر، سیاست و منش حرفه ای و سیاسی از تشدید تحریم ها جلوگیری کنیم.

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم باید ائتلاف برخی کشور بر علیه کشورمان را بشکنیم و این نیازمند یک دیپلماسی قدرتمند با برخی از این کشورها است.

 حماسه اقتصادی لازمه شکل گیری وحدت ملی است

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: اگر وحدت ملی شکل بگیرد و به دنبال آن نیز حماسه اقتصادی نیز آغاز شود قوت داخلی و قدرت چانه زنی به دیپلمات های ما خواهد داد.

 

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی  در خصوص برنامه خود در حوزه اشتغال گفت: راه اشتغال تولید است و همه اقتصاددانان بر توسعه تولید برای ایجاد اشتغال متفق هستند و متأسفانه در کشور ما نه تنها به تولید کمک نکردیم بلکه مانع تولید را نیز افزایش دادیم.

 انگیزه سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد

وی با بیان این که در کشورمان واحد های تولید یا متوقف است و یا این که تولید در آنها بسیار کم است، تصریح کرد: انگیزه سرمایه گذاری در میان تولید کنندگان وجود ندارد.

 هدفمند سازی یارانه خوب اجرا نشد

حجت الاسلام پورمحمدی در در پاسخ به سؤالی در خصوص هدفمند سازی یارانه و تداوم آن گفت: هدفمندی یارانه ها حرکت خوب و مثبتی برای اقتصاد کشورمان بود تا از هدر رفتن منابع و انرژی کشور جلوگیری شود، اما بد عمل شد.

 

وی با بیان این که 98 هزار میلیارد تومان در 27 ماه گذشته یارانه به مردم پرداخت شد، تصریح کرد: اگر تنها 4 تا 5 هزار میلیارد تومان کمک می شد این استان حتی می تواند کارگران دیگر را نیز جذب کند.

 

رییس سازمان بازرسی کشور با بیان این که در کشور باید به یک عده یارانه بیشتری دهیم، ادامه داد: باید در بحث یارانه و دیگر منابع موجود در کشور بیشتر به نیازمندان کمک شود.

 پرهیز از شعار و وعده های توخالی

وی با بیان این که باید بدون شعار و وعده های توخالی تنها به سیاست های کلی نظام که رهبری مشخص کردند و در برنامه پنجم نیز نوشته شده عمل شود، گفت: متأسفانه کشور ما نظامات به هم خورده و فعالیت ها بی برنامه و بی قاعده در کشور انجام می شود.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به این که متأسفانه کشور ما دچار یک بی برنامه گی است، تصریح کرد: من اعتقاد دارم با یک برنامه مدون و کارشناسی همه مشکلات را پشت سر گذاشت.

 

رییس سازمان بازرسی کشور به نامگذاری هر ساله رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری حرفی را بیان نمی کنند که عملی نباشد، ایشان با مطالعه و با مشورت سخن می گویند.

تحقق حماسه اقتصادی لازمه رفع فساد اقتصادی و اداری در کشور است

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حل فساد اقتصادی در کشور گفت: اگر فساد اقتصادی و اداری در کشور حل نشود حماسه اقتصادی قطعاً شکل نخواهد گرفت.

 

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: قوی ترین مدیر و بهترین برنامه و بیشترین منابع در کشور بیاید و نظام اداری تحول پیدا نکند و فساد اداری اصلاح نشود حماسه اقتصادی و آن رشد مطلوب اقتصادی شکل نخواهد گرفت.

 

وی با بیان این که در این عرصه دو راهکار وجود دارد، ادامه داد: راه اول این است که نظام مالیات، گمرک، تعرفه ها، عوارض و نظام بانکی اصلاح شود تا این موارد اصلاح نشود نمی توانیم جلوی فساد اقتصادی را بگیریم.

 

رییس سازمان بازرسی کشور در خصوص پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: به رییس بانک مرکزی گفتیم که گزارش کاملی از این مسأله به ما بدهد و ایشان گفت نمی توانم چون اطلاعاتی ندارم و چند ماه فرصت نیاز دارم.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که برای انتقال پنج هزار دلار از یک بانک در هر نقطه از جهان به بانک دیگر بدون اطلاع بانک مرکزی آن کشور امکان ندارد، تصریح کرد: پس چطور ممکن است که دو هزار 800 میلیارد تومان ال سی جعلی پول از بانک ها جابه جا شده و در داخل کشور بانک مرکزی نفهمیده است.

 

وی با بیان این که در دنیا مسؤول مبارزه با فساد بانکی بانک های مرکزی هستند نه سازمان های نظارتی، خاطرنشان کرد: قوی ترین سازمان های نظارتی خود بانک مرکزی هستند و این ها کار ما نیست و خود بانک مرکزی باید نظارت ویژه داشته باشد.

 

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: در این سال های اخیر به طور پیوسته به رییس جمهور و وزیر اقتصاد گزارش دادیم که این روند خطرناک و بحران ساز است.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان  خود به سیاست های کشورمان در برابر برخی کشورهای همایش اشاره کرد و گفت: اگر ما امروز خودمان را به آن سوی مرزها نبرده بودیم به حتم دشمنان به ما حمله می کردند، اما الان برای حمله به ما باید به جاهای دیگر بروند.

 

وی با بیان این که ما برای امنیت ملی خیلی کار کردیم، اما هزینه زیاد انجام ندادیم، گفت: تنها حمله عراق به کشورمان حداقل هزار میلیارد دلار به خسارت وارد کرد.

 راه برخورد با معضلات فرهنگی برخورد کف خیابانی نیست

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه سخنان خود به مسأله فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: معضلات فرهنگی جنس آن فرهنگی و راه حل آن نیز فرهنگی است.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که در خیابان ها مظاهر ضد فرهنگی در خیابان ها زیاد دیده می شود، گفت: اما راه برخورد با این گونه معضلات در کف خیابان برخورد کردن نیست و به حتم نتیجه نخواهد داد.

 

وی با بیان این که باید از دانشگاه، مدارس و دیگر مراکز فرهنگی آغاز می کردیم تا به کف خیابان ها نرسد، گفت: اگر دولتی بیاید انگیزه فرهنگی و اصلاح فرهنگی داشته باشد باید یک تور گسترده اصلاح فرهنگی را در جامعه ایجاد کند که در این خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز سیاست های عفاف و حجاب را در 230 ماده برای 25 دستگاه تصویب کرده و 8 سال که آن را اجرا نمی کنیم و رهبری نیز آن را تأیید کردند و اگر همین طرح اجرا شود بسیاری از مشکلات و معضلات کاهش خواهد یابد.

 

حجت الاسلام پورمحمدی همچنین به تغییر خود از سوی احمدی نژاد در زمان تصدی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: در آن زمان نیز همین اختلاف ها و بگومگو ها پنهایی وجود داشت و ما هم نتوانستیم تحمل کنیم و دوستان نیز نپذیرفتند و ما را کنار گذاشتند.

 

وی همچنین در خصوص تعدد کاندیدا ها گفت: متأسفانه وقتی قانون جامعی در این خصوص وجود نداشته باشد شرایط این گونه خواهد شد و همه کاندیدا می شوند.

 اصولگرایان نیازمند داوری بزرگان هستند

رییس سازمان بازرسی کل کشوردر ادامه سخنان خود به بحث ائتلاف در اصولگرایان بیان داشت: با جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز جلسه برگزار کردیم و گفتیم که شما بیایید داوری کنید.

 

وی با بیان این که متأسفانه کسی میان اصولگرایان داوری نمی کند و مشخص نمی کند که چی کسی باشد و چه کسی بماند، تصریح کرد: در اصولگریان برای تشتت این وضع دو ائتلاف تشکیل شده که یکی ائتلاف پیشرفت( حداد عادل، ولایتی و قالیباف) و دیگری نیز ائتلاف پنج نفره ( متکی، آل اسحاق، ابوترابی، باهنر و بنده) و قرار این است که تا زمان ثبت نام به نظر واحد برسیم تا یک نفر مقدم شود و دیگران از او حمایت کنند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی همچنین به حضور روحانیت در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بنده، آقایان روحانی، ابوترابی، خرازی و فلاحیان اعلام کردند و تاکنون نیز شرایطی فراهم نشده که با هم به ائتلاف برسیم و صحبت نیز در این خصوص انجام شده و بنده نیز تمایل داشتم، اما موفقیتی حاصل نشد.

 

وی با بیان این که بنده در چهار دولت گذشته حضور داشتم، گفت: متأسفانه برخی دوستان که حتی یک روز نیز در دولت نبوده اند و یا حتی یک روز نیز کار اجرایی نکردند ادعای ریاست جمهوری دارند./950/پ201/ج                  

ارسال نظرات