۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۶۲۸۶۵
آیت الله میبدی:

دوری از معنویت مهم‎ترین مشکل جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله میبدی مهم ترین مشکل امروز بشر را دوری از معنویت دانست و تصریح کرد: عدم توجه به مبانی دینی انسان را از خدا دور خواهد کرد.
آيت الله ميبدي

‎به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آالله سید رضا میبدی، استاد اخلاق حوزه علمیه گلستان امروز در مراسمی که به مناسبت روز تکریم همسران و مادران شهدا در گرگان برگزار شد با بیان این که انسان ذاتاً دارای رذایل اخلاقی نیست، گفت: قرار گرفتن در محیط آلوده انسان را در مسیر گناه و فساد قرار می دهد.

 

وی با بیان این که استعدادهای انسان اگر به فعلیت برسد فرد را در مسیر تعالی قرار می دهد، افزود: استعدادهای آدمی نباید در جهت غیر صحیح هدایت شود، چون زمینه ساز تباهی آدمی خواهد شد.

 

مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان این که استعدادهای درونی انسان اگر در مسیر ارزش های دینی و معنویت قرار گیرد به حتم شاهد انسانی کامل خواهیم بود، ادامه داد: توجه به معنویت موجب کمال و رشد انسان خواهد شد.

 

آیت الله میبدی مهم ترین مشکل امروز بشر را دوری از معنویت دانست و تصریح کرد: عدم توجه به مبانی دینی انسان را از خدا دور خواهد کرد.

 

وی بصیرت و آگاهی را لازمه جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: جامعه آگاه و بیدار باید با بهره گیری از بصیرت دینی توطئه های دشمنان را خنثی کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گلستان بر لزوم شناخت معارف الهی و انجام وظایف شرعی تاکید و تصریح کرد: با شناخت معارف و انجام تکالیف شرعی باید خودمان را تزکیه و پاک کنیم.

 

آیت الله میبدی با بیان این که آراسته شدن به فضائل اخلاقی انسان را از رذایل اخلاقی می رهاند، خاطرنشان کرد: انسان اگر می خواهد به مقام رفیع دست یابد، باید در مسیر حق گام بردارد.

 

مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان در ادامه سخنان خود به وظیفه روحانیت در شناساندن مسائل و احکام شرعی به جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت باید احکام شرع مقدس را به زبانی ساده و گویا برای آحاد جامعه بیان کند تا قابل فهم باشد.

 

آیت الله میبدی علما را وارثان به حق انبیاء دانست و ادامه داد: روحانیت به این دلیل رسالت سنگینی در ترویج مبانی ارزشمند الهی در جامعه بر عهده دارد.

 

وی با بیان این که روحانیت باید جامعه را نسبت به مسائل شرعی به خوبی آگاه کند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در منابر و جلسات مذهبی بیشتر به بیان مباحث شرعی بپردازند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گلستان توجه به اخلاق را مهم ترین بخش از شریعت دانست و با بیان این که آراسته شدن به فضیلت های اخلاقی انسان را از تباهی و فنا دور می دارد، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از ارزش های متعالی دین خود را به درجات والا برسانیم.

 

وی با بیان این که انسان در سایه بهره گیری مناسب از عقل و تفکر دینی به کمال و سعادت دست می یابد، افزود: اگر از این ابزارهای مهم به خوبی استفاده شود به حتم سعادت حقیقی نصیبمان خواهد شد./950/ پ202/ب

ارسال نظرات