۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۶۴۳۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

نظام غرب درباره حقوق زنان به دوران جاهلیت برگشته است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که غرب با شعارهای کاذب، بزرگ ترین خیانت را در حق بانوان روا داشته است، گفت: نظام غرب حقوق زنان را پایمال کرده است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جشن میلاد کوثر که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با حضور بانوان و دختران برگزار شد، به تشریح جایگاه حقیقی زنان از دیدگاه آیات و روایات وارده پرداخت و اظهار داشت: عالی ترین شأن و منزلت برای بانوان در آموزه های دینی متصور است.


وی با تأکید بر این‌که در آیات قرآنی به زنان در کنار مردان اشاره شده و به احترام به والدین به ویژه مادر سفارش فراوان شده است، خاطرنشان کرد: امروز غرب در جاهلیت مدرن به سر می برد و با استفاده ابزاری از زن درصدد فروش کالاهای لوکس و تولیدی است، در شرایطی که نقش، شأن و جایگاه حقیقی زنان در جوامع بسیار با این گونه موارد متفاوت است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که غرب با شعارهای کاذب بزرگ ترین خیانت را در حق بانوان روا داشته است، گفت: در عصر جاهلیت تفکرات غلط جاهلانه زنان و دختران را در تنگنا قرار داده بود، اسلام به شدت با این تفکر غلط و تبعیض آمیز مقابله کرد و به زن عزت بخشید، امروز نیز نظام غربی با جاهلیت مدرن حقوق زنان را پایمال کرده است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که رسانه های غربی تصویر غلطی از زنان مسلمان به مردم جهان منعکس می کنند، تصریح کرد: از دیدگاه غرب اگر زنان جوامع پوشش و سبک زندگی به روش غربی‌ها نداشته باشند، عقب مانده و متحجر  هستند، در حالی‌که آموزه های دینی اسلام مسأله ای غیر از این را بیان می کند.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که غرب سال ها فرهنگ عریانی و بی حجابی را ترویج کرده تا بتواند مصرف گرایی را در جوامع اسلامی رایج کند، اظهار داشت: فساد و تباهی فرهنگ منحط غربی اکنون دامن خود سردمداران نظام کفر و فساد را گرفته و غوطه ور در منجلاب گمراهی کرده است، در چنین شرایطی بنیان خانواده مفهوم واقعی خود را از دست می دهد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فضائل و مناقب دخت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله پرداخت و سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را الگویی برای بانوان جامعه معرفی کرد و گفت: برازنده جوامع اسلامی نیست که از فرهنگ وارداتی و هدف دار غرب تبعیت کرده و ارزش های دینی و انسانی خود را زیر پا بگذارد./935/پ202/س

ارسال نظرات