۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۶۴۳۶۷
امام جمعه خوی:

بصیرت افزایی از رسالت های مهم روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: حضرت فاطمه (س) با تحمل مشکلات در راه رسیدن به اهداف الهی، تربیت فرزندان تاریخ ساز و دفاع از حق و ولایت، درس‌ زندگی به بشر آموخت.
بصیرت افزایی از رسالت های مهم روحانیان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، مؤسس حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) امروز در جمع طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (ع) و روز زن اظهار داشت: در جامعه امروز ضرورت دارد سیره حضرت فاطمه(س) الگوی زندگی زنان جامعه اسلامی قرار گیرد.


امام جمعه خوی با تقسیم ادوار زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها به دوره های قبل از ازدواج، بعد از ازدواج و پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اظهار داشت: در عمر کوتاه حضرت فاطمه(ع) درس های مهمی برای زندگی بشر وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از گره‌های جامعه بشری گشوده خواهد شد.


وی تحمل مشکلات در راه رسیدن به اهداف الهی، تربیت فرزندان تاریخ ساز، دفاع از حق و ولایت، تحلیل حوادث گذشته اسلام و پیش بینی مشکلات آینده جوامع اسلامی، تبیین فلسفه احکام الهی، موضع گیری متناسب با شرایط سیاسی حاکم بر زمان و رعایت حقوق اعضای خانواده در زندگی مشترک را از جمله درس های زندگی حضرت فاطمه برشمرد که امروز باید مورد توجه جدی جوامع اسلامی بویژه زنان مسلمان قرار بگیرد.


عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خواستار روشنگری، تبیین مواضع ولی امر مسلمین جهان، تشریح معیارها و شاخص های نامزد اصلح، بصیرت افزایی در زمینه توطئه های استکبار و عوامل منطقه آن را از جمله رسالت های مهم طلاب و روحانیان در آستانه انتخابات عنوان کرد.

 

هادیان سیاسی بسیج از عوام‌زدگی بپرهیزند

حجت الاسلام شکوری همچنین در جمع خواهران هادیان و مربیان سیاسی بسیج با تجلیل از نقش سرنوشت ساز و جایگاه بسیج در حراست از آرمان های انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به انتخابات خرداد ماه و تبیین رسالت مربیان و نیروهای فرهنگی در بصیرت افزایی اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: تبیین توطئه های دشمنان و تشریح مواضع رهبری و فهم عمیق از دین مقدس اسلام رسالت امروز بسیجیان است.


وی شناخت مقتضیات زمان و مطرح کردن مباحث بر آن اساس، اجتناب از عوام زدگی، کسب آمادگی های لازم برای پاسخگویی به شبهات، تجدید نـظـر در زمیـنـه شـیوه های تبـلیـغی، کسب آگاهی های لازم از عمق توطئه های دشمنان دین و شگردهای رسانه ای غرب و همچنین ارتقای سطح آگاهی های سیاسی و بصیرت مردم را از جمله وظایف هادیان و مربیان سیاسی بسیج برشمرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات