۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۶۴۸۶۴
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب(15)؛

وزیر ارشاد خواستار شد: معرفی بزرگانی چون حجربن عدی از سوی اهل قلم

خبرگزاری رسا _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اقرار به این‌که نسبت به بزرگانی چون حجر بن عدی کوتاهی شده است خواستار معرفی آنها به همت اهالی قلم شد تا این بزرگان در دنیا شناخته شوند.
 وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از شش کتاب تازه بنیاد بین‌المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که عصر روز شنبه 14 اردیبهشت‌ماه در غرفه سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد گفت: حدود 25 کتاب در بنیاد بین المللی امام رضا(ع) آماده شده است که هرچه زودتر شاهد رونمایی از دانش‌نامه جامع امام رضا(ع) خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که نخستین و مهمترین کتابی که در این آیین رونمایی می‌شود کتاب صحیفه رضویه است گفت: بیشتر بحث دعا در این کتاب مطرح است و 62 دعایی که در پنج بخش تنظیم شده است که نیایش‌ها و ارتباط با خداوند، درخواست‌هایی که امام از جامعه خود دارند، دعاها برای زمان‌های مختلف و همین‌طور دعا برای خود و دیگران که بسیار درس‌آموز است از پنج بخش این کتاب است.

وی در ادامه افزود: دعا صرفا این نیست که ما درخواستی را از خدا داشته باشیم، دعا جنبه‌های آموزشی، فرهنگی، اعتقادی و تربیتی دارد و باید به معانی آن‌ها توجه شود.

حسینی در ادامه با اظهار تاسف نسبت به حوادث اخیر در سوریه گفت: حمله به مرقد حجربن عدی و جعفر طیار که از صحابه پیامبر(ص) بودند خباثت است و این موضوع نشان می‌دهد که بحث شیعه و مکتب اهل بیت(ع) نیست و آن‌ها با اساس اسلام و پیامبر(ص) ضد هستند و عناد دارند و این نشان دهنده آن است که این‌ها دست‌نشانده و مزدور هستند.

وی با بیان این‌که اهل سنت سالیان سال است که با شیعه زندگی مسالمت آمیزی دارد و در عاشورا عزاداری و نوحه خوانی می‌کنند اظهار داشت: همه آن‌هایی که سنی واقعی هستند نه این سلفی‌ها و وهابی‌ها، آن‌ها عشق به اهل بیت(ع) دارند و این بیان‌گر آن است که این‌ها به دنبال این هستند تا تفرقه‌ای بیاندازند و جنگ و نزاعی پیش بیاورند تا دشمن اصلی یعنی آمریکا و اسراییل بتوانند در منطقه حضور داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ما هم نمی‌توانیم نسبت به این بی‌احترامی‌ها ساکت باشیم، کسانی که اهل قلم، نویسنده و محقق هستند با کارهای تحقیقاتی خودشان و با معرفی این شخصیت‌های بزرگ وظیفه خودشان را باید ادا کنند، جامعه نیازمند شناخت این بزرگان است و ما کوتاهی کرده‌ایم و باید شرایط فراهم بشود تا در دنیا این بزرگان شناخته شوند./9595/پ202/ص

 

ارسال نظرات