۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۶۵۸۱۳
مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف:

بیش از 2 هزار مبلغ در طرح آرامش بهاری شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این نکته که برگزاری طرح آرامش بهاری به دنبال فرموده رهبر معظم انقلاب بود، طرح آرامش بهاری را طرحی حماسی خواند و گفت: بیش از 2 هزار روحانی در طرح اعزام مبلغ امسال حضور داشتند.
طرح آرامش بهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شعبانی، مدیر کل اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش بزرگ مبلغان که پنج‌شنبه صبح در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با تبیین و ارائه گزارشی از طرح آرامش بهاری در سال 92 گفت: بیش از دو هزار روحانی در اعزام مبلغ امسال حضور داشتند و طرح آرامش بهاری طرحی حماسی بود که نتیجه آن  در رسانه‌ها و در میان مردم بازتاب داده شد.

وی با اشاره به بخش خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری ابراز کرد: در بخش آرامش بهاری در خیمه‌های معرفت سه بخش مشاوره کودکان،‌ پرسش و پاسخ و سخنرانی چند رسانه‌ای برای مخاطبان مختلف ارائه می‌شد.

مدیر کل اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: طرح آرامش بهاری به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند و از حالت یک زیارت و دعا خواندن صرف بیرون بیاید، برگزار شد.

وی به بخش دیگری از طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: منبر‌های سنتی روحانیان با موضوع شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) یکی دیگر از بخش‌های طرح آرامش بهاری بود که این کار در قالب طرح سوگواره یاس نبوی انجام شد.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان کرد: در طرح اعزام سوگواره یاس نبوی حدود هزار نفر از مبلغان از شهر قم به نقاط مختلف کشور اعزام شدند همچنین در این طرح از هزار نفر از روحانیان مستقر در شهرستا‌ن‌ها استفاده شد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که عزاداری در شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) باید مانند عاشورا باشد، آن‌چه که ما امسال در ایام برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی مشاهده کردیم اجرایی شدن این سخن ایشان بود.

مدیر کل اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بخشی از طرح آرامش بهاری نیز با اعزام مبلغ در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اعزام مبلغ به هفت امام‌زاده شاخص تهران انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای ما برای اعزام مبلغ تشکیل اتاق فکر  بود که پس از تشکیل این مجموعه، دو جلسه اتاق فکر تشکیل می‌شود که این اتاق فکر نتایجی را در بر داشته است.

حجت‌الاسلام شعبان تشکیل کمیسیون تهذیب، اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی و قوت‌بخشی به طرح اعزام مبلغ را از دستاوردهای اتاق فکر دانست و گفت: بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده طرح نشاط معنوی از ابتدای تابستان تا یک هفته بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر این نکته که سامانه‌ای برای سامان‌دهی و سهولت کار اعزام مبلغ طراحی می‌شود، ابراز کرد: از دیگر طرح‌های سازمان اوقاف دیدار با بزرگان و استفاده از نظرات آنان در طرح‌های مختلف سازمان اوقاف است، همچنین در این راستا از نظرات کسانی که اهل فکر و اهل قلم هستند نیز استفاده می‌شود.

مدیر کل اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تخصصی کردن امر تبلیغ عنوان اقدام دیگر اداره کل امور دینی و اعزام مبلغ است، مشاوره‌های زیادی با روحانیان درطرح آرامش بهاری انجام شد و اکنون به دنبال تخصصی کردن بحث مشاوره هستیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کودک و نوجوان و اولویت کاری بودن آن برای سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد:  تبلیغ برای کودک و نوجوان باید به سمت تخصصی شدن پیش برود که مصوب شده است کسانی که به طور تخصصی برای کودک و نوجوان تبلیغ می‌کنند باید دوره یک‌ساله‌ای را در این زمینه بگذرانند.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان کرد: همچنین بحث تخصصی اعزام مبلغ برای وقف از دیگر سیاست‌های این سازمان است، یکی دیگر از رویکردهای جدید سازمان پاسخ به درخواست مسؤولان برای گسترش امر تبلیغ در خیمه‌های معرفت و نشاط معنوی بود که این امر از سوی سازمان‌های مختلف مانند آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و میراث فرهنگی در طول طرح آرامش بهاری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین دست‌اندرکاران امر تبلیغ به تدوین کتب آموزشی برای طرح نشاط معنوی پرداخته‌اند، که این امر در سه مقطع ابتدایی،‌ راهنمایی و دبیرستان در حال انجام است./914/پ202/پ

ارسال نظرات