۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۶۶۳۳۵
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی:

پیش‌زمینه سیر و سلوک ماه رمضان درک رجب و شعبان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن با بیان این‌که در اسلام سه سال شمسی، قمری و سال سیر و سلوک وجود دارد، گفت: هر فردی که می‌خواهد برای سیر و سلوک ماه رمضان آماده شود باید ماه رجب و شعبان را درک کند.
حجت الاسلام احمد علي عابدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن ظهر امروز در همایش دانشجویی بصیرت قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به سال‌های مختلفی که در اسلام وجود دارد، گفت:‌ در اسلام سه سال شمسی، قمری و سال سیر و سلوک وجود دارد.
وی با بیان این‌که سیر و سلوک دارای آداب و روش‌هایی است، ابراز کرد: اگر بخواهیم سیر و سلوک داشته باشیم باید از ماه رمضان این کار را شروع کنیم.
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن ادامه داد: اگر کسی بخواهد برای سیر و سلوک ماه رمضان آماده شود باید ماه رجب و شعبان را درک کند؛ امام زمان(عج) نیز به دعاهای ماه رجب اعتقاد کامل دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این‌که پنجاه کتاب مقدس در جهان وجود دارد، اظهار کرد: در میان این کتاب‌ها قرآن از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سبک قرآن و خطابات آن در هیچ کدام از کتاب‌های دیگر وجود ندارد.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: یونسکو نیز قرآن را نخستین کتاب آسمانی ذکر کرده است.
وی با تأکید بر این‌که خواندن قرآن برای افزایش هوش و استعداد انسان بسیار مؤثر است، گفت:‌ انسان هرچند آیات قرآن را درک نکند و فقط روخوانی کند باز هم تأثیرات فراوانی به ویژه برای تقویت حافظه دارد.
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن با بیان این‌که جسم و روح انسان هر دو نیازمند غذا هستند، گفت: غذای روح با شنیدن الفاظ روحانی به دست می‌آید و قرآن غذای روح بشر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی در ادامه با اشاره به خانه علامه طباطبایی، خاطرنشان کرد: این خانه در اواخر عمر علامه ساخته شد و وی تفسیر المیزان، بدایه و نهایه را در زمانی که مستأجر بود نوشت.
وی ادامه داد: علامه طباطبایی زمینی در تبریز داشت که در اواخر عمر وی دارای ارزش شد و بعد از فروش آن زمین این خانه را خرید که امروز تعمیر و بازسازی شده است.
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن بیان داشت: زندگی علامه طباطبایی بسیار زاهدانه و برای مردم احترام ویژه‌ای قائل بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی با تأکید بر این‌که علامه طباطبایی از نطر علم و قلم در حد بالایی بود، گفت: هیچ کدام از شاگردان علامه روش وی را ندارند./927/پ202/ی
ارسال نظرات