۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۳۸۹

مقام و منزلت امام علی نزد ملائکه

خبرگزاری رسا ـ در ادامه روند تکذیب فضایل امیرالمومنین(ع) از سوی شبکه های ماهواره ای در آستانه ضربت خوردن امام العارفین, قطره ای از دریای فضایل آن حضرت را به پیشگاه تمامی عاشقان حضرتش تقدیم می کنیم.
امام علي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در ادامه روند تکذیب فضایل امیرالمومنین از سوی شبکه های ماهواره ای در آستانه ضربت خوردن امام العارفین ، قطره ای از دریای فضایل آن حضرت را به پیشگاه تمامی عاشقان حضرتش تقدیم می کنیم. 

ابن عباس می گوید که: شنیدم از حضرت محمد (ص) که می فرمود: چونکه مرا به آسمانها سیر شبانه (معراج) دادند، به هیچ ملکی از ملایکه برخورد نکردم، مگر اینکه از من دربارة علی بن ابی طالب (ع) سوال می کردند تا جایی که من گمان کردم اسم علی (ع) از اسم من مشهورتر است.

پس آنگاه که به آسمان چهارم رسیدم، ملک الموت (فرشته مرگ) را دیدم که به من گفت: ای محمد! هیچ خلقی از خدا نیست مگر اینکه قبض روحش بدست من می باشد، بجز تو و حضرت علی (ع)، چون خداوند متعال؛ خود قبض روح شما را خواهد کرد.

پس چون به زیر عرش الهی رسیدم حضرت علی (ع) را دیدم که در زیر عرش الهی ایستاده بود.پس من گفتم: ای علی از من سبقت گرفتی؟
جبرییل به من گفت: ای محمد! کیست آن کسی که با او این چنین صحبت می کنی؟ گفتم: این برادرم علی بن ابی طالب(علیه السلام) است.
جبرییل به من گفت: ای محمد! این علی (ع) نیست بلکه ملکی از ملایکة خداوند متعال می باشد که خداوند متعال آن را به صورت علی (ع) خلق کرده است.
پس ما ملایکه ای که مقرب درگاه الهی هستیم هر وقت مشتاق دیدار حضرت علی (ع) می شویم این ملک را زیارت می کنیم، بخاطر بزرگی و کرامتی که حضرت علی (ع) در پیشگاه خداوند دارد.

برای استفاده بیشتر به کتاب سرالاسراء اثرآیت الله سعادت پرور مراجعه شود./1406/9161/خ

ارسال نظرات