۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۷۵۳۸
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

تحقق حماسه سیاسی در انتخابات به مجاهدت روحانیت نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تحقق حماسه سیاسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را نیازمند ایفای نقش و مجاهدت علما و روحانیت دانست و انتخاب اصلح از سوی مردم را تکمیل کننده این مهم ارزیابی کرد.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش روحانیت در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بیان داشت: نقش روحانیت در قدم نخست تبیین این مساله است و باید آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است را دقیق و به‌درستی درک کنند.

 وی افزود: فرهنگ سازی و همچنین ارائه راهکار به مسؤولان و رسانه‌ها در جهت چگونگی فرهنگ سازی و اجرای آن از جمله دیگر نقش‌های روحانیت در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که روحانیت در ایجاد انگیزه برای هم‌افزایی نیروها در راستای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی می‌تواند اثرگذار باشد، تأکید کرد: روحانیت به‌دلیل داشتن شبکه گسترده در توده مردم، در جهت فرهنگ‌سازی برای این مساله می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با اشرافی که ایشان نسبت به درون جامعه، صحنه بین‌الملل، فرصت‌ها، تهدیدها و توطئه‌های دشمنان دارند صورت می‌گیرد، اظهار داشت: امسال دشمنان ما دو عرصه سیاست و اقتصاد را برای آسیب زدن به نظام اسلامی مدنظر قرار دادند و تحریم‌ها نشان می‌دهد که آنها روی مسائل اقتصادی ما سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

وی فعالیت‌های دشمن در جهت ایجاد انحراف از راهبردهای سیاسی انقلاب که مبتنی بر ولایت فقیه است، شبهه افکنی‌ها در این زمینه و سرمایه گذاری برای انتخابات ریاست جمهوری را اقداماتی برای ضربه زدن به حوزه سیاسی دانست و گفت: دشمن اگر بتواند عناصر متمایل به غرب و استکبار را در ارکان نظام نفوذ بدهد یا در انتخابات با هدف عدم حضور حماسی مردم ایجاد تردید کند، نشان از این است که در حوزه سیاسی سرمایه گذاری کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه این مطلب با تأکید بر این‌که طبعا این نامگذاری و مفهوم می تواند بهترین راه برای خنثی کردن توطئه دشمن باشد، ابراز داشت: این مطلب در صورتی به وقوع می‌پیوندد که مردم بر اساس بصیرت یک حضور گسترده در انتخابات داشته باشند و به‌عنوان یک وظیفه مقدس به آن نگاه کنند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که مردم، مسؤولان و احزاب هر سه باید در تحقق شعار سال نقش داشته باشند، خاطر نشان کرد: مسؤولان باید برای برگزاری یک انتخابات باشکوه زمینه سازی و رسانه‌ها در فرهنگ سازی، ایجاد انگیزه و تشویق جامعه به انتخاب اصلح تلاش کنند که در این صورت وظیفه خود را خوب انجام داده‌اند.

وی ابراز داشت: اگر مردم بتوانند اصلح را انتخاب کنند، نقش خود را خوب ایفا کرده‌اند و مسؤولان باید دشمنانی را که درصدد فتنه‌آفرینی در جریان انتخابات هستند را شناسایی و فتنه‌ها را خنثی کنند./956/ت302/ج

ارسال نظرات