۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۶۷۶۲۰
با هدف جریان شناسی سلفی گری؛

همایش «نسخه جعلی» در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار همایش «نسخه جعلی» با هدف معرفی و تبیین جریان شناسی سلفی گری معاصر فردا در مشهد برگزار می شود.
 وهابيت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، یکی از جریان‌هایی که در سال‌های اخیر نقش بسزایی در سیاست‌های منطقه‌ای ایفا کرده و هر روز بر دامنه گسترش نفوذ آن در منطقه افزوده می‌شود، جریان منحرف و مجعول سلفی است.

با توجه به این که یکى از خطرناک‌‌ترین مواردى که امروزه نهضت بیدارى اسلامى را تهدید می کند، اختلاف‌‌افکنى و تبدیل این نهضت ها به معارضه‌‌هاى خونین فرقه‌‌اى و مذهبى و قومى و ملّى و همچنین وجود انحراف‌های گسترده اندیشه سلفیان در جهان اسلام است، نیاز به به معرفی این جریان انحرافی و سیر تحول و اندیشه‌های آن به ویژه در میان جوانان جامعه به عنوان امری واجب و درخور توجه احساس می شود.

بر همین اساس شبکه جوانان رضوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی با همکاری جامعه المصطفی(ع) العالمیه نسبت به برگزاری نخستین برنامه از سلسله همایش های بزم اندیشه با موضوع جریان شناسی سلفی گری معاصر اقدام کرده است.

در این همایش که تحت عنوان «نسخه جعلی» و با حضور دکتر سید مهدی علیزاده موسوی از صاحب نظران  این حوزه در تاریخ سه شنبه31 اردیبهشت ماه سال جاری ساعت 9:30 در محل مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار می شود، جنایات گروه های وهابی و سلفی در تخریب قبور بزرگان جهان اسلام و اقدامات تروریستی و فرقه گرایانه اخیرشان معرفی و تبیین می شود.

اهانت و بی حرمتی نسبت به اماکن متبرک اسلامی از سوی گروه های سلفی، تکفیری و وهابی دارای پیشینه درازی است و گروه‌های تکفیری و تروریستی حاضر در برخی کشورهای جهان اسلامی از جمله سوریه، اقدامات شنیع، هتاکانه و تروریستی را نسبت به اماکن مقدس و قبور مطهر بقیع انجام می دهند.

شایان ذکر است که علاقه مندان به حضور در این همایش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 0511-2212357 تماس حاصل کرده و یا از سایت www.aqrjavan.org بازدید به عمل آورند./934/د101/س

ارسال نظرات