۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۶۸۱۳۵
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:

حضور با بصیرت و آگاهانه در انتخابات، سطح محبوبیت ایران را در جهان افزایش می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مردم باید در کنار حق قرار گیرند و در حمایت از حق احساس مسؤولیت کنند و شرکت کنند، گفت: اگر این حضور نبود، شاهد رهبری صالح در جامعه نبودیم و امروز با همین حضور است که شاهد اقتدار ایران در جهان هستیم.
حجت الاسلام ابوترابي فرد، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در همایش بیداری اسلامی، افق‌های آینده و انتخابات 92 که امروز پنجشنبه دوم خردادماه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن، گفت: این آیات به صورت شفاف و روشن، نازل به فلسفه بعثت انبیا و رسالت آن‌ها در سامان‌دهی و تشکیل نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های وحیانی است.

وی با اشاره به این‌که امت قدیم، امت واحده بوده‌اند، اظهار داشت: امت قدیم از نظر سبک زندگی، مبانی فکری، اعتقادی، جهان‌بینی، و به دلیل نداشتن علم و شکل نگرفتن اقتصادهای بزرگ، امت واحده بوده‌اند.

نایب رییس مجلس با بیان این‌که امت بوده‌اند به این علت که یک هدف داشته‌اند و واحده بودنشان در تأکید به همین امت بودن است، اظهار داشت: اهالی بشر در قدیم انسان بالقوه و حیوان بالفعل بوده‌اند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به این‌که در آن زمان، بشر به کمک عقل و یاوری انبیا و بدون نیاز به کتاب آسمانی می‌توانست زندگی خود را اداره کنند، ابراز کرد: با توجه به آیات قرآن، این دوره بشری از زمان حضرت آدم شروع و تا زمان حضرت نوح ادامه داشت و از زمان حضرت نوح مقطع دوم بشری شکل گرفت.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر این‌که در دوره دوم، بشر تنها با کمک عقل و یاری پیامبران نمی‌توانسته زندگی خود را اداره کند و نیاز به کتاب‌های آسمانی داشته، بیان داشت: به علت رشد علمی  و وجود اختلافات علمی و طبقاتی در این دوره، انبیا الهی توسط تبشیر و انزار، جوامع بشری و مسیر حرکت انسان را با کمک کتاب‌های آسمانی به سوی حق روشن می‌کردند و نخستین رسالت آن‌ها، تربیت انسان‌ها بود.

نایب رییس مجلس با تأکید بر این‌که اولین راه تربیت انسان داشتن بیم و امید است، گفت: انسانی که سرشار از امید به خدا باشد می‌تواند مبشر باشد و این امید را می‌توان در سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری مشاهده کرد، ما باید قلب را سرشار از امید کنیم اما امید به تنهایی کافی نیست و در کنار آن نیاز به بیم هم وجود دارد و پیامبران الهی منزر بودند و بیم می‌دادند که لازمه مبشر بودن همین منزر بودن است.

وی  با تأکید بر این‌که لازمه این بیم و امید، ایمان است، اظهار داشت: تنها راه تبیین حق علیه باطل به وسیله علما داشتن یک نظام مقتدر و قدرتمند سیاسی در سطح جهان است و انبیا الهی با هدف شکل‌گیری این نظام مقتدر و حکومت مبتنی بر حق در حیات سیاسی بشر شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان این‌که با علمی شدن بشریت اختلافات و سرکشی و طغیان بیشتر خودش را نشان می‌دهد، بیان داشت: خداوند در آیاتی از قرآن ریشه این طغیان را، علم بدون عمل می‌داند و در این راه علما و اهل علم بیشتر باید مراقبت کنند و دچار تفرقه نشوند و راه خروج از این طغیان، ایمان است.

نایب رییس مجلس گفت: ما باید برای رسیدن به یک امت واحده مبتنی بر علم، عقلانیت و بصیرت تلاش می کنیم و با کمک این‌ها انسان می‌تواند به قله‌های علم دست پیدا کند که لازمه این کار این است که دولت‌مردان و حاکمان برای ارتقای علم، اخلاق را در جامعه افزایش دهند.

وی با تأکید بر این‌که دولت یازدهم باید در رشد سطح عقلانی و علمی و اخلاقی جامعه تلاش کند، افزود: تصمیمات دولت‌مردان باید مبتنی بر این اصول باشد که این کار به انسجام و وحدت ملی ما کمک می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که  مردم باید در کنار حق قرار گیرند و در حمایت از حق احساس مسؤولیت کنند و شرکت کنند، ابراز کرد: اگر این حضور نبود، شاهد رهبری صالح در جامعه نبودیم و امروز با همین حضور است که شاهد اقتدار ایران در جهان هستیم.

 حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر این‌که صحنه انتخابات با حضور مردم به یک نظام سیاسی بزرگ تبدیل می‌شود، اظهار داشت: حضور با بصیرت و آگاهانه سطح محبوبیت ایران را در جهان افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که باید گفتمان نظام، گفتمان دستگاه‌های اجرایی هم باشد، بیان کرد: این مسیر راه را برای ایران در خروج از چالش‌ها می‌گشاید و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

نایب رییس مجلس گفت: امروز مسؤولیت اصلی ما  و به ویژه مسؤولان اجرایی این است که از تمام ظرفیت‌های علمی و مدیریتی کشور به نحو کامل برای ارتقای کارآمدی نظام بهره بگیریم.

وی در پاسخ به پرسشی با تأکید بر لزوم وحدت در اصولگرایان، اظهار داشت: اهل سیاست، هیچ امیدی به این‌که ائتلاف اکثریت به وحدت برسد نداشتند اما این اتفاق افتاد و دوستان ما به یک نظر واحد رسیدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه افزود: بنده بعد از این تصمیم خدمت آیت‌الله مهدوی کنی رفتم و از ایشان خواستم این موضوع را مدیریت کند تا یک نفر دیگر هم در این عرصه وارد شود و  وی و برخی از دوستان که با آن‌ها مشورت کردم گفتند که بنده بیایم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به شکل‌گیری آرایش جدید در مرحله دوم، گفت: من با دوستان و آیت‌الله مهدوی کنی دوباره به مشورت پرداختم و ایشان با آگاهی از آرایش جدید گفتند که من الان دیگر اصراری بر قدم برداشتن در این راه ندارم و با درخواست 200 نماینده در روزی که تعداد نمایندگان حاضر 210 نفر بودند، من در مجموع این سه جهت، یعنی تأکیدم بر وحدت، مشورت با آیت‌الله مهدوی کنی و درخواست دوستانم در مجلس تصمیم به کناره گیری و دادن پاسخ مثبت به درخواست آنها گرفتم.


وی درباره پاسخ به پرسش دیگری درباره تعامل قوا برای مدیریت کشور، بیان داشت: باید اراده دولت و مجلس تفاهم و هماهنگی و تعامل باشد، اگر این تعامل نباشد تمی‌توان از ابزار نظارتی استفاده کرد و استفاده از آن باعث نزاع بیشتر می‌شود اما در زیر چتر رهبری نظام این سطح تعامل هماهنگی باید در بالاترین حد خود وجود داشته باشد و اگر این اراده باشد می‌توان از ابزارهای نظارتی برای برون رفت از تنگناها استفاده کرد./9595/پ202/ج

 

ارسال نظرات