۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۶۸۶۲۷
مشروح سخنان ولایتی در گفت وگوی ویژه خبری:

تا پایان در صحنه خواهم ماند/ در دوران وزارتم از انواع سلیقه ها استفاده می کردم

خبرگزاری رسا ـ‌ ولایتی با اشاره به این‌‌که در وزارت خارجه زمان بنده همه جور سلیقه‌ای فعالیت می‌کردند، ابراز کرد: بنده دایره اصولگرایی را گسترده می‌دانم و اعتقاد دارم که هر کس به نظام اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد اصولگرا است.
 علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یک شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، در پاسخ به این سؤال که برای چه کاندیدای انتخایات ریاست جمهوری شدید و یا همچون گذشته به نفع کسی کنار خواهید رفت، گفت:بنده تا آخر به رقابت‌های انتخاباتی ادامه می‌دهم و به نفع کسی کنار نمی‌روم.

هر صد روز گزارش عملکرد دولت را به مردم ارائه خواهم کرد
وی با بیان این‌که دوره ریاست جمهوری چهار ساله و تقریبا چهارده صد روز است، ابراز کرد: بنده بنا دارم گزارش عملکرد هر 100روز دولت خود را به مردم ارائه کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات اقتصادی صد روز نخست را تعیین کننده خواند و اظهار کرد: چون مشکلات گرانی و تورم روز افزون است و کاهش پول ملی کشور از شرایط حساس کنونی است ما باید سریعا به وضعیت سامان دهیم.

ولایتی با تأکید بر این‌که بازسازی اعتماد میان دولت و مردم نخستین کار اساسی دولت آینده است، ابراز کرد: چیزی که ما می‌توانیم انجام دهیم اجرای قانون است چون مردم به خاطر عمل نکردن به قانون بی اعتماد شده‌اند.

وی با بیان این‌که زمانی که مردم اعتماد از دست رفته خود را پیدا کنند فضای مساعدی در کشور حاکم می‌شود، افزود: این فضا انعکاس خوبی را نیز در خارج از کشور ایجاد خواهد کرد و عملا کار به جایی می‌رسد که فضای کشور جایگاه خوبی را پیدا کند.

ولایتی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود در خارج از کشور به این باور برسند که دولتی بر سر کار آمده است که آرای مردم را دارد و توانسته است اعتماد متقابل بین مردم و دولت را ایجاد کند.


وی ادامه داد: از سال 85 نقدینگی در جامعه از 90 هزار میلیارد تومان به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است و داروهای مورد نیاز و حیاتی با چند برابر قیمت به مردم عرضه می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که نقدینگی در کشور افزایش پیدا کرده است، گفت: یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی این است که به صنایع تنفسی 6ماهه بدهیم تا معوقات خود را پس دهند.

رییس جمهور شوم طرح اصلاح بازار را دوفوریتی تقدیم مجلس می کنم

ولایتی با اشاره به طرح اصلاح بازار در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: اگر مردم به بنده رای دادند طرح اصلاح بازار را در قالب طرح دو فوریتی تقدیم مجلس می‌کنم.

وی با بیان این‌که تعامل میان دولت و مجلس مناسب نیست، گفت:در دولت بنده تعامل مناسبی بین دولت و مجلس برقرار خواهد شد چون بدون تعامل کارها پیش نمی‌رود.

تعامل خوبی در دولت من با مجلس شاهد خواهید بود
وی با بیان این‌که در دولت بنده رابطه خوبی بین دولت آینده و مجلس شکل خواهد گرفت که حکایت از چشم‌اندازی دارد که بین دولت و اقشار مختلف جامعه است، بیان کرد: از علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان رییس کارگروه سیاسی، نهاوندیان را که سابقه ریاست اتاق بازرگانی را دارد به عنوان کارگروه اقتصاد و آقای انتظامی را که سابقه رسانه‌ای دارد و منتخب رسانه است به عنوان سخنگوی خودم انتخاب کرده‌ام.

ولایتی با بیان تأکید بر این‌که برنامه دوم دولت بنده برای حل مشکلات اقتصادی استفاده از برنامه‌های مدون و بلند مدت است، اظهار کرد: برنامه های دولت بنده تدوین شده و در هفته آتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم افزون بر شناخت از شخصیت کاندیداها باید از برنامه‌ها آنها نیز اطلاع دقیق داشته باشند.


وی با بیان این‌که اقتصاد ما بیش از آنکه تولید محور باشد توزیع محور است، اظهار کرد: ما متأسفانه نفت را می‌فرشیم و کالا را توزیع می‌کنیم و این امر به ضرر اقتصاد کشور است.

ولایتی با تأکید بر این‌که اگر اصل 44 که رهبری فرمودند عملی شود، مشکلات اقتصادی ما نیز حل می‌شود، ابراز کرد: متأسفانه اصل 44 که می‌گوید حمایت از تولید و مردمی کردن اقتصاد آنگونه که باید اجرایی نشده و اگر درست اجرا شود مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی احیای جاده ابریشم و ایجاد شبکه ترانزیت از آسیای شرقی به اروپا است که از برنامه های بلندمدت در دولت بنده خواهد بود.


وی با بیان این‌که کشور ما از لحاظ جغرافیای سیاسی موقعیت ممتازی دارد، اظهار کرد: اگر حلقه‌ای از لوله گاز دور تا دور کشور وجود داشته باشد می‌توانیم هم گاز وارد کنیم و هم صادر و از این ترانزیت گاز سود فراوانی نصیب کشور می‌شود.


ولایتی با بیان این‌که اگر سیاست خارجی ما از حالت انجماد خارج شود و روابط مناسبی با دیگر کشورها برقرار کنیم مشکلات ما حل می‌شود، ابراز کرد: با ایجاد رابطه با کشورهای غربی راه دریافت و مطالبه پول‌های جمهوری اسلامی باز می‌شود.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که عدالت و پیشرفت دو واژه‌ای هستند که با هم معنا می‌شوند، گفت: عدالت و پیشرفت با شعار عملی نمی‌شوند و باید آنها را عملی کرد.

وی ادامه داد: عدالت در عمل این است که فرصت‌های برابر مالی، اداری و تحصیلی در اختیار همه قرار گیرد و مبارزه با رانت خواری هم از جمله مسائل تحقق عدالت و پیشرفت است.

ولایتی تأکید کرد: عدالت یعنی این‌که هر آنچه دولت انجام می‌دهد مردم آنرا ببینند و در کشور شهرمند درجه دو و سه نداشته باشیم و همه شهروند درجه یک باشند.

پرونده های دشوارتر از موضوع هسته ای را حل و فصل کرده ام

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که فرصت‌ها باید در اختیار همه قرار گیرد، اظهار داشت: اگر فرصت‌ها در اختیار همه قرار گیرد هر کسی می‌تواند به اندازه توان خود تولید ثروت کند و در چنین حالتی است که عدالت و پیشرفت محقق می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی که دولت شما در برخورد با پرونده هسته‌ای ایران چگونه برخورد خواهد کرد، ابراز داشت: بنده در طی شانزده سال حضورم در وزارت امورخارجه پرونده‌هایی به مراتب دشوارتر از پرونده هسته ای ایران داشتم که با درایت و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.


ولایتی با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل اقتصادی، بیان کرد: روابط خارجی ما باید به موازات مسائل اقتصادی احیا شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌‌که در وزارت خارجه زمان بنده همه جور سلیقه‌ای فعالیت می‌کردند، ابراز کرد: بنده دایره اصولگرایی را گسترده می‌دانم و اعتقاد دارم که هر کس به نظام اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد اصولگرا است

ولایتی با تأکید بر این‌که دولتی موفق است که به قانون عمل کند، اظهار کرد: اگر دولت به قانون عمل نکند اعتماد مردم به آن دولت از بین می‌رود.

دولتی که خلاف قانون عمل کند به بن بست می رسد

ولایتی بیان داشت: دولتی که خلاف قانون عمل کند به بن بست می‌رسد و قانون بر همه چیز حاکم است و اگر بنده رییس جمهور شوم خادم مردم هستم و باید قانون را در جامعه عملی کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که مردم از اتفاقاتی که میان دولت و قوای دیگر می‌افتد ناراحت هستند، اظهار کرد: رابطه با قوای دیگر باید به درستی انجام شود تا کارها پیش رو، دولت باید به قوانین مجلس احترام بگذارد و ارتباط تنگاتنگی میان آنها برقرار باشد.

ولایتی با اشاره به این‌که دولت بنده دولت متمم نام دارد، گفت: میم یعنی همکاران دولت بنده باید متدین و خدا ترس باشند، ت یعنی تجربه داشته باشند چون امروز فرصت آزمون و خطا نیست، میم یعنی متخصص باشند، میم یعنی معتدل و میم دوم نیز یعنی مشورت پذیر باشند.

وی ادامه داد: مهمترین سرمایه نیروی کارآمد و با تجربه هستند که جوانان متخصص باید از آنها مشورت بگیرند تا کارها بهتر انجام شود.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که تحقق ارزش‌های دینی و ملی تعیین کننده است، ابراز کرد: توجه به این امور موجب بقای استقلال کشور می‌شود.

ولایتی توجه به فرهنگ خودی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: غلبه بر ناتوی فرهنگی که رهبری فرمودند با توجه به فرهنگ خودی و تقویت آن محقق می‌شود که در این صورت فرهنگ اسلامی نیز تقویت می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته شده در دولت شما درمان رایگان خواهد بود، گفت: این جزو کارهای دراز مدت است؛ بر اساس برنامه پنجم بیماران تنها ملزم به ارائه 30 درصد هزینه درمان خود هستند که در حال حاضر این رقم 65 درصد است و درصورت تحقق این امر در برنامه های بعدی رقم به صفر می‌رسد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت استفاده از همه اقشار جامعه برای اشتغال زایی تأکید کرد‌ اظهار داشت: حمایت از تولید و مردمی کردن تولید سبب می‌شود که کارگاه‌ای کوچک و بزرگ رونق گیرند و در صورت حمایت اشتغالزایی قطعا محقق می‌شود./927/ز503/ج
 
 

ارسال نظرات