۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۶۹۷۰۵
فرهنگ مظلوم (14)؛

رشد اقتصادی باید مشکلات فرهنگی را حل کند

خبرگزاری رسا - رییس دانشکده صداوسیمای قم گفت: اگر کاندیداها در فضای اقتصادی هم بحث فرهنگ را اولویت می‏دادند بسیار مطلوب بود، در واقع اقتصاد باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ما مشکل فرهنگی نداشته باشیم.
کمال اکبري رييس دانشکده صدا و سيماي قم

دکتر کمال اکبری، رییس دانشکده صدا و سیمای قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: فرهنگ اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی می‏توانیم بگوییم، که اگر فرهنگ مورد توجه قرار نگیرد، اقتصاد، سیاست و اجتماع هم، با مشکل مواجه خواهند شد.

وی افزود: واقعیت آن است که ما بیش از فرهنگ به مسائل دیگر اهمیت می‏دهیم، ولی مسأله‏ای که مردم در حال حاضر با آن گریبان‏گیر هستند، اقتصاد است، بنابراین سؤالات زیادی درباره اقتصاد مطرح می‏شود.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم درباره توجه به فرهنگ گفت: اگر ما بیشتر به فرهنگ توجه کنیم، مشکلات اقتصادی حل می‏شود، بنابراین اگر نقطه شروع ما از فرهنگ باشد، بسیار مفیدتر است و جامعه را به سوی ثبات و آرامش بیشتر می‏برد.

وی اظهار داشت: البته شاید مناظرات به سمت فرهنگی شدن پیش برود اما اگر می‏شد در فضای اقتصادی هم بحث فرهنگ را اولویت می‏دادند یعنی از طریق فرهنگ چقدر می‏شود معضلات اقتصادی را حل کرد، بسیار مطلوب بود در واقع اقتصاد باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ما مشکل فرهنگی نداشته باشیم.

اکبری خاطر نشان کرد: الآن که تب اقتصادی بالا رفته است نباید باعث شود که همه چیز را از زاویه اقتصاد نگاه کنیم و باید به این سؤال توجه کنیم که آیا ما در مشکلات اقتصادی، فرهنگ را مد نظر قرار می‏دهیم و آیا راه حلی که نامزدها مطرح می‏کنند آسیب فرهنگی دارد یا نه و اگر ندارد چه دلیلی برای آن دارند.

وی درباره نقش سبک زندگی و توجه نامزدهای انتخاباتی به این موضوع گفت: در برنامه بعضی از نامزدها این امر قابل مشاهده است و آن را مطرح کرده‏اند ولی بسیار کمرنگ است و نیاز است که نامزدها نظرات خود را واضح‌تر بیان کنند.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم درباره گفتمان‏ها و شخصیت نامزدها گفت: ما باید هم به شخصیت و هم به گفتمان رأی دهیم چون این شخصیت است که گفتمان را ارائه می‏کند و آن را تحلیل می‏کند بنابراین این‌ها را بایستی توأم با یکدیگر نگاه کنیم.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری این است که افراد را با برنامه‏هایشان باید سنجید و باید توجه کنیم که برنامه‏های آن‌ها دارد گفتمانی را ارائه می‏کند.

اکبری درباره ارتباط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حوزه و مراجع گفت: رابطه نامزدها با حوزه و مراجع باید در حد قابل قبولی باشد به دلیل اینکه مراجع یکی از بزرگ‌ترین نهادهای فرهنگ‏ساز هستند، و در حوزه‏های مختلف نقش راهبری و فرهنگی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: نامزدها باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند، البته از دیدار‏هایی که با مراجع دارند می‏توان گفت که به این موضوع واقف هستند ولی نکته مهم آن است که نامزدها، برای نظرات مراجع چقدر ارزش قائل می‏شوند، چه در زمان حال و چه در بعد از انتخابات و این که چقدر به فرمایشات مراجع پایبند هستند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به فرمایشات و رهنمودهای مراجع گفت: تقریباً تمام نامزدها خدمت مراجع رسیده‌اند و نظرات آن‌ها را جویا شده‌اند و باید دید که چقدر در مقام عمل به آن‏ها توجه می‏کنند./979/ت302/ن

ارسال نظرات