۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۶۹۷۸۲

مراسم بزرگداشت نیم قرن قیام 15خرداد در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت نیم قرن قیام خونین 15خرداد با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام حسين تقي زاده

حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که ویژه برنامه های 14 و 15 خرداد همزمان با سراسر کشور در تبریز و استان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت نیم قرن قیام خونین 15خرداد با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در تبریز برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که این مراسم از ساعت 11 روز چهارشنبه در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امسال بزرگداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و پنجاهمین سال قیام خونین 15خرداد مصادف با سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(ع) است، که از عموم مردم برای شرکت در ویژه برنامه‌های 14 و 15 خرداد دعوت می شود.


حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که حضور در مراسم بزرگداشت ارتحال امام و شهدای 15 خرداد ادای دین به اسلام، انقلاب، امام بزرگوار و شهدای عزیز است، گفت: ویژه برنامه های بزرگداشت 14 و 15 خرداد فرصتی بسیار مناسب برای نشر اندیشه های ناب امام راحل و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: امام راحل در مقابله با جریانات انحرافی مصلحت اندیش نبود، همواره تاکید داشت که انقلاب متعلق به همه مردم است و ملت ولی نعمت مسؤولان و دولتمردان هستند، چنین افکار و اندیشه هایی باید الگوی کار نامزدهای ریاست جمهوری قرار گیرد.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) احیاگر بسیاری از اصول فراموش شده دین از جمله اصل ولایت فقیه بوده است، ادامه داد: امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، اهمیت و نقش ارزنده ولایت فقیه در نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست، امری که دشمنان نظام نیز به آن معترف هستند.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که حضرت امام خمینی(ره) هویت از دست رفته مسلمانان را احیا کرد، افزود: محور قرار گرفتن اسلام با حضور و مشارکت مردم، جدا نبودن سیاست از دیانت، حمایت از مستضعفان، وحدت امت اسلامی و عدالتخواهی از دیگر انگیزه‌های امام خمینی (ره) برای تشکیل حکومت اسلامی بود.


وی با اشاره به پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد یادآوری کرد: رهبری قاطعانه و سخنرانی های کوبنده بنیانگذار کبیر انقلاب و موضوع دفاع از اسلام و مرجعیت از عناصر اصلی قیام 15 خرداد به شمار می رود، از این رو لازم است عناصر وقوع این قیام تاریخی برای مردم به ویژه نسل های جوان شناسانده شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات