۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۶۹۷۸۹
در مدرسه فیضیه قم برگزار شد؛

همایش بیداری اسلامی دستاورد قیام خونین 15 خرداد

خبرگزاری رسا ـ همایش بیداری اسلامی دستاورد قیام خونین 15 خرداد با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
همايش بين المللي بيداري اسلامي، دستاورد قيام خونين 15 خرداد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بیداری اسلامی دستاورد قیام خونین 15 خرداد با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه قم و با حضور مسؤولان استانی و طلاب و فضلای حوزه علمیه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این همایش نصرت‌الله لطفی رییس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد در سخنانی یکی از دستاوردهای قیام 15 خرداد را بیداری اسلامی دانست و گفت:‌ گرامیداشت 15 خرداد محدود به این ایام نیست و در روزهای دیگر سال نیز ادامه خواهد یافت.
وی  با اشاره به اتفاقات قیام خونین 15 خرداد، اظهار کرد: بصیرت آن روز مردم ایران انقلاب را به پیروزی رساند و همان آرمان‌ها باید به سرنوشت امروز گره زده شود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی سخنران ویژه این همایش طی سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و لزوم انتخاب فرد اصلح، ابراز کرد: کسی باید رییس جمهور شود که مشکلات داخلی را درک کند و برای حل آنها راه‌حل داشته باشد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه استکبار ستیزی را از ویژگی‌های مهم رییس جمهور آینده دانست و اظهار داشت: رییس جمهور باید در سایه ولایت مداری و درک صحیح فرهنگ انقلاب در برابر دشمنان بایستد و آنها را مأیوس کند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی بر ضرورت وحدت ائتلاف 2+1 در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: ائتلاف سه گانه باید رأی خود را متمرکز بر یک نفر کند تا تکثر آراء به وجود نیاید.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در این همایش 15 خرداد 42 را آغاز یک حرکت جهانی دانست و گفت: نخستین حرکت برقراری حکومت الهی، فرد سازی است و انبیای الهی نیز بر روی فرد سازی تأکید فراوان داشتند، امام خمینی نیز از سال 42 فرد سازی را آغاز کرد.
وی با بیان این‌که شرایط امروز با گذشته متفاوت است، اظهار داشت: رییس جمهور باید مسأله هسته‌ای را با اقتدار حل کند، امروز ما پرچمدار دفاع از اسلام ناب و مستضعفان جهان در برابر آمریکا هستیم و جز با انتخاب و تکیه بر یک رییس جمهور مقتدر و کارآمد نمی توان این مقابله را ادامه داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: امام حرکت بزرگ انقلاب اسلامی را از قم آغاز کرد و ملت نیز به پیام رهبری پاسخ داد و این نهضت در 19 و 9 دی ادامه پیدا کرد.
گفتنی است، در این همایش از تمبر یادبود پنجاهمین سالروز قیام 15 خرداد توسط حضرت‌ آیت‌الله نوری همدانی رونمایی شد./927/پ202/پ
ارسال نظرات