۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۷۰۲۱۲
استاد حوزه علمیه آمل:

توجه به مباحث فرهنگی در برنامه های کاندیدا کمرنگ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تأکید براین که رییس جمهور آتی باید دغدغه دین و مسائل فرهنگی داشته باشد، گفت: متأسفانه توجه به مباجث فرهنگی در برنامه های کاندیدا کمرنگ است.
اخبار انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رضا فتحی، استاد حوزه علمیه آمل سه شنبه شب در مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) و گرامی داشت قیام 15 خرداد که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در مراسم معنوی امری ارزنده است که نصیب انسان می شود، گفت: فرصت های خوبی در زندگی برای انسان به وجود می آید که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کند.


استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ملت ایران مدیون امام کاظم(ع) است، بیان داشت: ما ایرانی ها مدیون امام موسی کاظم(ع) هستیم که فرزندان این امام در کشور نورافشانی کرده و افتخار میزبانی آنان را داریم که امام خمینی(ره) هم از تبار این امام بزرگوار است.


حجت الاسلام فتحی با بیان این که هم نشینی با اهل دین و دیانت سبب شرافت دنیا و آخرت انسان می شود، بیان داشت: شهدای قیام 15 خرداد به سبب شرافت و هم نشینی با اهل دین به چنین جایگاه رفیع و ارزنده ای دست یافتند.


وی با اشاره به این که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد، خاطرنشان کرد: اعمال انسان باید به گونه ای بوده که ره توشه ای برای آخرت او باشد.


استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که مشورت با عاقلی ناصح و خیرخواه سبب پیشرفت انسان می شود، گفت: بهره گیری از مشورت دیگران ثمرات ارزنده ای داشته و برای انسان برکت و رشد را به ثمر می آورد.


حجت الاسلام فتحی با بیان این که انسان باید به دنبال امور صالح و شایسته باشد، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا از روی آوردن به گناهان خودداری کرده و اهتمام او در جهت کسب رضای پروردگار متعال باشد.


وی با اشاره به این که انسان باید از اختلاط با مردم پرهیز داشته و با هرکسی رفت و آمد نداشته باشد، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا با انسان های عاقل و خردمند ارتباط برقرار کند.


استاد حوزه علمیه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: همگان باید در راستای تحقق رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.


حجت الاسلام فتحی با بیان این که معیارهای نامزد اصلح از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است، خاطرنشان کرد: مردم باید با انتخاب فردی اصلح و حضوری گسترده در پای صندوق های رای زمینه تحقق حماسه سیاسی را فراهم کنند.

 

وی با تأکید براین که رییس جمهور آتی باید دغدغه دین و مسائل فرهنگی داشته باشد، گفت: متأسفانه توجه به مباجث فرهنگی در برنامه های کاندیدا کمرنگ است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تأکید براین که رییس جمهور آتی باید توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا فرهنگی دینی بیش از گذشته در جامعه پدیدار شود.


وی در پایان گفت: مردم باید در انتخاب نامزد اصلح از مشورت با دیگران  بهره گرفته و دقت ارزنده ای را داشته باشند./950/پ202/ش

ارسال نظرات