۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۷۰۴۳۴
کارشناس سیاسی:

مسؤولان خودشان را هم تراز مستضعفان جامعه قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی مسائل سیاسی گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید«خداوند بر ائمه(ع) و بر رهبران عادل واجب کرده که خودشان را هم تراز مستضعفان جامعه قرار بدهند تا فقر فقیر، او را به طغیان نکشاند».
کليدهاي زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ساجدی، کارشناس مسائل سیاسی، در برنامه کلیدهای زندگی که از رادیو معارف پخش می‌شد، به ارائه بحث بررسی نحوه تعامل دو سویه مردم و مسؤولان پرداخت و گفت: قطعاً مردم انتظار دارند که نظام از محرومین حمایت کند، دقیقاً این نکته مورد توجه اسلام هم هست و امیدواریم مسؤولان هم به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی وظیفه دارد که از محرومین حمایت کند، هم حمایت معنوی و هم مادی، حمایت معنوی از طریق روحیه دادن به مردم است، اگر خود مسؤول ساده زیست شد، این می‌تواند به مردم روحیه بدهد، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید«خداوند بر ائمه(ع) و بر رهبران عادل واجب کرده که خودشان را هم تراز مستضعفان جامعه قرار بدهند تا فقر فقیر، او را به طغیان نکشاند».

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: اگر مسؤول خود را هم تراز طبقه پایین جامعه قرار داد، آستانه تحمل فقرا بالا خواهد رفت و این وظیفه او است، مسؤولان ما باید خوب توجه کنند که الگوی خودشان را چه کسی قرار داده‌اند، بنابراین نباید زمانی که به قدرتی دست می‌یابند، امکانات خودشان را چند برابر کنند، بلکه باید عکس آن را عمل کنند و سطح خودشان را از قبل پایین‌تر بیاورند.

وی افزود: در بعد حمایت مادی هم وظیفه مسؤولان این است که با تهیه و اجرای برنامه‌های اقتصادی عدالت محور، حرکت کنند، اگر نظام اسلامی، نظام عدالت محور شد، خود به خود فقر و محرومیت از بین می‌رود، خدای متعال به یکی از پیامبران وحی کرد که به یکی از پادشاهان بگو «تو این جایگاه را برای این پیدا کردی که به ندای مظلومین پاسخ بدهی و من حق مظلومین را رها نمی‌کنم حتی اگر کافر باشد».

این کارشناس حوزوی اظهار داشت: حقیقتاً یکی از کانال‌های همکاری با نظام، همکاری اطلاعاتی است، که این همکاری اطلاعاتی می‌تواند به تأمین امنیت جانی، اقتصادی، اخلاقی و ... کمک کند، اگر دولت بخواهد برنامه‌هایی را برای رشد اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی داشته باشد، در این‌ها قطعاً روزنه‌های تخریبی هم وجود دارد، در صورتی می‌توان جلوی این روزنه‌ها را گرفت که بتوانیم آن‌ها را کشف کنیم.

حجت‌الاسلام ساجدی بیان داشت: بسیاری از زحمات مسؤولان ما که با بودجه بیت‌المال صرف می‌شود به خاطر تأمین امنیت است، که این امنیت در ساعت‌های مختلفی وجود دارد، اگر همکاری مردم نباشد این امنیت حاصل نخواهد شد، به همین علت در صدر اسلام، همکاری اطلاعاتی با مسؤولان مورد تایید ویژه قرار گرفته است، حضرت علی (ع) گروهی را به تعقیب قوم ناجیه فرستاد، زیرا از فرمان امام سرپیچی کرده بودند. /9194/پ202/ن

ارسال نظرات