۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۷۰۶۵۱
کارشناس حوزوی مطرح کرد:

ترویج تناسخ و شیطان‌پرستی با تولید انیمیشن و کارتون

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی مسائل تربیتی گفت: درباره تأثیرگذار بودن رسانه اختلاف نظری نیست، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و کارتون‌هایی که امروز به خورد کودکان می‌دهند، تأثیرات منفی زیادی بر کودکان ما دارند.
سايه روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام امامی، کارشناس مسائل تربیتی خانواده، در برنامه سایه روشن که از رادیو معارف پخش می‌شد، گفت: رسانه وسیله‌ای برای رساندن پیام است، اما برخی بر این باورند که رسانه خود پیام است، رسانه پیام آور تنهایی، انزوا و طبیعت گریزی است، رسانه به وسیله فیلم‌ها و کارتون‌هایی که می‌سازد، مردم را جادو و سحر می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه، قدرت رسانه‌ای امروز در خدمت صهیونیسم است، و با ساخت فیلم‌های زیبا به اهداف و اغراض خود نزدیک شده‌اند، و بر ما است که آسیب‌ها و تأثیرات رسانه‌ای را بشناسیم و این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم، بزرگان دینی ما می‌گویند علم مردم در چهار چیز است، یکی اینکه خدا از تو چه می‌خواهد، خدایت را بشناس و غایت ما برایمان خیلی مهم است.

این کارشناس حوزوی ابراز داشت: غایتی که برای بزرگان دینی ما مهم است این است که چیزی که تو را از دین خارج می‌کند چیست؟ یعنی آسیب شناسی فرهنگی و دینی بسیار مهم است، این ربطش به رسانه این است که یک قسمتی از باورهای ما توسط رسانه‌ها تأمین می‌شود، البته ممکن است در رابطه با رسانه‌ها ممکن متخصصین امر اتفاق نظر نداشته باشند.

حجت‌الاسلام امامی اظهار داشت: درباره رسانه‌ها درست است که اتفاق نظر نیست، اما در تأثیرگذار بودن آن اختلاف نظری نیست، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و کارتون‌هایی که امروز به خورد کودکان ما می‌دهند، تأثیرات منفی زیادی بر کودکان ما دارند، افرادی که سازنده این فیلم‌ها هستند، اهداف، طرح‌ها، آمال و آرزوهای خود را در قالب این فیلم‌ها می‌گنجانند.

این کارشناس تربیتی بیان داشت: یکی از آموزه‌های مشترک بین فرقه‌های انحرافی مسئله تناسخ است، سازندگان این انیمیشن‌ها چون قیامت را قبول ندارند، می‌گویند انسان بعد از مرگ بدنش از بین می‌رود و روحش در کالبد یک حیوان یا انسان بر می‌گردد، بستگی دارد که انسان خوبی بوده یا نه، اگر خوب باشد ارتقا پیدا می‌کند و اگر بد باشد در دون خودش حلول می‌کند.

وی افزود: ما تناسخ را قبول نداریم، سازندگان انیمیشن بحث تناسخ را با جذابیت ویژ‌ه‌ای پخش می‌کنند، مثلاً در انیمیشن خرس برادر، این را به وضوح می‌بینیم، که روح یک خرس در کالبد یک عقاب حلول می‌کند، آن‌ها خدا را قبول ندارند و می‌گویند هر کدام از ما که به سن بلوغ می‌رسیم ارواح مقدس برای ما نشانه‌ای را مشخص می‌کنند، که سرلوحه زندگی ما می‌شود.

حجت‌الاسلام امامی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که تناسخ را ترویج می‌کند، برنامه آواتار است، این برنامه یک فیلم سینمایی بوده که به انیمیشن تبدیل شده است، در کشور ما هم دروازه قسمت از آن دوبله شده است، بسیاری از مؤلفه‌هایی که به بودیسم برمی‌گردد، با جذابیت به خورد بچه‌های ما داده می‌شود، آواتار در حقیقت اسم نیست بلکه یک عنوان است.

وی ادامه داد: راهبان بودایی آواتار را به عنوان رهبر خود انتخاب می‌کنند، آواتار را توسط اسباب بازی امتحان می‌کنند، هزاران اسباب بازی جلوی بچه‌ها می‌ریزند، هر بچه‌ای که توانست اسباب بازی‌هایی را که آواتار قبلی انتخاب کرده را انتخاب کند، به عنوان رهبر انتخاب می‌شود، و نظرشان این است که این اسباب بازی برای تو آشنا بوده است، و روح آواتار قبلی در کالبد تو حلول کرده است.

حجت‌الاسلام امامی بیان داشت: این انیمیشن‌ها به عنوان محصولات فرهنگی تولید می‌شود و تأثیرگذاری زیادی دارد، یکی از پایه‌های زیبا گرایی هنر است، انسان فطرتاً زیبا گرا است، و شیطان و افراد شیطانی هم از این هنر زیبا گرایی استفاده می‌کنند، یکی از راه‌هایی که شیطان افراد را با آن وسوسه می‌کند، تزیین کردن زشتی‌ها و بدی‌ها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما تناسخ را قبول نداریم اما در قرآن و روایت داریم که انسان‌های پاک و متعالی به جایگاهی می‌رسند که خدا به آن‌ها خوبی‌ها را القا می‌کند، خداوند برای او موجودات خوب و پاک را می‌رساند، و شیطان و افراد و اولیای شیطان نیز چیزهایی را القا می‌کنند، این القائات در هنر و رسانه هم می‌تواند باشد، چنین محصولاتی که برای کشور ما تولید می‌شود زیبا است اما محتوای زیبایی ندارد. /9194/پ202/ن

ارسال نظرات