۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۷۱۴۳۳
مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد:

حضور همه مردم در انتخابات تکلیف و وظیفه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد با بیان این که سخنان ولی فقیه بر اساس میل فردی نیست، تأکید کرد: مردم به رهنمودهای رهبری اهتمام جدی داشته باشد؛ نوک حمله دشمن در فتنه 88 به سمت ولی فقیه بود زیرا می دانستند اگر او تضعیف شود بنیان حکومت پاشیده می شود.
شايسته خوي/ مدير مدرسه علميه نرجس مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ منوره شایسته خوی٬ مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) صبح امروز در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، متدین بودن، درک مشکل مردم و کشور، دوری از اشرافی گری، پایبندی به عدالت و منافع ملی، مشخص بودن مرز با دشمن، با نشاط و مومن به هدف ها و ارزش های انقلاب بودن را از وی‍ژگی های اصلح در بیانات رهبر معظم انقلاب برشمرد.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «مردم ایران به مراتب سیاسی تر از ملل و کشورهای دیگر هستند»، اظهار کرد: ملت به خاطر مبانی انقلاب، به جمهوری اسلامی رأی دادند. آن ها به عملکرد و رفتار مسؤولان اعتراض دارند نه به مبانی و اصول جمهوری اسلامی.

 

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) بیان کرد: ولی فقیه هم تراز با امام بوده و باید همه شئونات جامعه به جز شأن امامت و عصمت، را اداره کند. نوک حمله دشمن در فتنه 88 به سمت ولی فقیه بود زیرا می دانستند اگر او تضعیف شود بنیان حکومت پاشیده می شود.

 

جامعه اهتمام بیشتری به رهنمودهای رهبری داشته باشد

شایسته خوی با بیان این که یکی از مشکلات جامعه این است که اهتمام جدی به صحبت های ولی فقیه ندارند، تصریح کرد: سخنان ولی فقیه بر اساس میل فردی نیست. تمام مستندات صحبت های ایشان، روایت و کلام اهل بیت(ع) است. اگر حضرت مسلم، ولی فقیه و سفیر امام حسین(ع) بودند، امروز امام خامنه ای سفیر امام زمان هستند.

 

وی خطاب به طلاب گفت: ما باید به وظیفه و تکلیف خود عمل کرده و اصلح را انتخاب کنیم. نظر مراجع عظام و علمایی را که به عنوان حجت قبول دارید، ملاک قرار داده و به افرادی که آن ها معرفی می کنند رأی دهید.

 

 

این استاد حوزه یادآور شد: انتخابات ما با غرب تفاوت ماهوی دارد. در غرب، میدان رقابت و مسابقه است، اما در هویت اسلامی انتخابات میدان رقابت نیست. با چشم بصیرت وارد شوید و با در نظر گرفتن ملاک ها اصلح را انتخاب کنید.

 

شایسته خوی در پاسخ شبهه ای که مطرح می شود، شورای نگهبان نباید صلاحیت بعضی افراد را تایید می کرد، گفت: چرا به خودمان اجازه می دهیم نظر بدهیم؟ مگر ما در جای تشخیص هستیم.

 

حضور مردم در انتخابات دشمن را خشمگین می کند

وی با تبیین آیه «یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود و النصری اولیاء بعضهم اولیاء بعض»، صحبت های افرادی که عنوان می کنند، رادیو اسرائیل اطلاعاتش صحیح تر از ایران است، را رد کرد و گفت: دشمن منتظر است مردم ایران از انتخابات نا امید شوند. حالت تهاجمی آن ها با عدم حضور مردم در انتخابات شروع می شود. هر زمان که شور و حماسه کمرنگ باشد، دشمن قوی تر می شود. خشمناک کردن دشمن، جزو اعمال صالح است.

 

شایسته خوی با انتقاد از سخنان بعضی از نامزدهای رییس جمهوری که سیاه نمایی می کنند، ابراز داشت: متاسفانه برخی نامزدهای ریاست جمهوری، وضعیت ایران را به گونه ای ترسیم کردند، که تصور می شود یونیسف باید برای کمک به مردم ایران بیاید و گویا در این مدت 34 سال کسی نتوانسته کاری برای انقلاب انجام دهد.

 

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) ادامه داد: برخی کاندیداها روایت می خوانند که اگر فقر از یک در وارد شود، کفر می آید، در صورتی که فقر، یا اختیاری و  یا غیر اختیاری است. مگر اسلام، از مبانی اقتصادی  چه کم دارد که این ها اقتصاد چین و اروپا را بهتر نشان دهند؟./930/پ202/ب

ارسال نظرات