۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۷۱۵۷۷

گزارشی از هوای خوزستان در روز حماسه

خبرگزاری رسا ـ کمتر از دو ساعت به آغاز رسمی انتخابات مانده بود، اما به خیابان ها که بنگری، مردم آرام آرام از درب خانه هایشان بیرون آمده و راهی حوزه های انتخاباتی جهت انتخاب نامزد انتخاباتی مورد نظر خود هستند.
حضور زود هنگام مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، در کمتر از دو ساعت مانده به آغاز رسمی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسؤولان برگزاری انتخابات در استان خوزستان هم اکنون در ستاد انتخابات خوزستان مستقر شده و در حال فراهم نمودن تدابیر لازم جهت ارسال صندوق های های به شعب مربوطه و پس از آن گشودن درب های حوزه های انتخاباتی بودند.

هنوز چند ساعتی به آغاز رسمی انتخابات مانده بود، اما به خیابان‌ها که نگاه می کردی، مردم آرام آرام از درب خانه هایشان بیرون آمده و راهی حوزه های انتخاباتی جهت انتخاب نامزد انتخاباتی مورد نظر خود شدند.

آقا گفته به موقع باید بیایم رأی بدیم

امروز چیزی جالبی که به چشم می خورد، حضور زودهنگام پیرزن ها و پیرمرد ها در پشت درب های انتخاباتی است، با آنها که همکلام می شویم و علت حضور زودهنگان آنها پشت درب های حوزه های انتخاباتی را که می پرسیم این چنین پاسخ می دهند: آقا (مقام معظم رهبری) گفته به موقع باید بیایم رأی بدیم، ما هم زود اومدیم تا فرمان آقا رو اجابت کنیم.

حضور در انتخابات از اوجب واجبات است

همچنین، آیت الله موسوی جزایری در پیامی به مردم خوزستان گفت: بر خود و هر فرد مسلمانی شرکت در انتخابات را واجب و ان را از اوجب واجبات می دانم؛ از این رو اینجانب با توکل به خدا و عنایات آقا امام زمان به قصد انجام این فریضه الهی واجب در انتخابات سرنوشت ساز میهن عزیز ایران شرکت خواهم کرد.

طلاب و روحانیان خوزستان بیش از هر زمان دیگری آماده ادای دین به خوزستان هستند

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که روحانیت همواره پیشتاز و پیشرو مردم در انجام تکالیف الهی است، اظهار داشت: از آنجایی که روحانیت همواره تببین کننده اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران برای جامعه هستند و در این برهه حساس از زمان دشمن همه توان خود را برای خدشه در روند برگزاری انتخابات یازدهم به کار گرفته، روحانیت آگاه با بصیرت افزایی در جامعه اجازه این مسأله را به دشمن نداده و علاوه بر آن نیز با حضور پرشور و حماسی خود در جامعه درسی بزرگ به معاندان نظام اسلامی را خواهند داد.

همه چیز برای انتخابات آماده است

سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، با بیان این که همه چیز برای برگزاری انتخابات در استان خوزستان آماده است، گفت: تمامی تدابیر لازم شامل تدارکات، پشتیبانی و هماهنگی های لازم برای برگزاری انتخابات در استان خوزستان فراهم شده است.

سید کریم حسینی، رییس ستاد انتخابات خوزستان از استقرار 3700 شعبه اخذ رای در استان خبرداد و گفت: قریب به سه هزار و 700 شعبه اخذ رای در استان مشخص شده و بیش از 7 هزار صندوق رأی نیز در 27 شهرستان استان در نظر گرفته شده و کلیه ملزومات اداری و تدارکات برای این کار فراهم شده است.

ارایه شناسنامه و شماره کارت ملی برای شرکت درانتخابات الزامی است

براساس این گزارش، علی اصغر وحیدی، مسوول بازرسی انتخابات خوزستان، با اشاره به این که دوره های گذشته برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ارایه کارت ملی الزامی بود، اظهار داشت: هم اکنون بر اساس نظر شورای نگهبان این الزام از قوانین انتخاباتی برداشته شده اما واجدان شرایط رای دهی در انتخابات 24 خرداد، ملزم به ارائه شناسنامه و شماره کارت ملی برای شرکت در انتخابات هستند.

کارگران مشغول کارند

از آنجایی که مهلت رسمی تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر تا ساعت 8 صبح روز 23 خردادماه بود و پس از آن کسی حق تبلیغات ندارد، فرمانداری اهواز دستور جمع آوری کلیه پوستر و پلاکاردهای تبلیغاتی در سطح شهر را داده بود، اما برخی از ستادهای نامزدهای شورای شهر مهلت قانونی را رعایت نکرده و تا شب گذشته مشغول تبلیغات بودند؛ از این رو شهرداری اهواز کلیه کارگران از صبح امروز خود را جهت جمع آوری بنر و پوسترهای تبلیغاتی به کار گرفته است.

تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات مهیا شده است

سید رحمان موسوی، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: نیروی انتظامی خوزستان با تمام توان برای برقراری امنیت انتخابات آماده است.

وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی در روز انتخابات نیروهای باتجربه و دارای توان بالای رزمی را برای تامین امنیت صندوق‌های رای در همه نقطه‌های استان در نظر گرفته است تا مردم بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

همه می آیند ...

در حالی که تنها کمتر از دو ساعت به آغاز رسمی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای شهر باقی مانده است، مردم غیور خوزستان در این هوای دل انگیز صبح گاهی در حال رفتن به سوی حوزه های انتخاباتی هستند تا به محض آغاز انتخابات فرد اصلح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

قابل ذکر است، رسانه های استکبار جهانی از چندین ماه پیش همه توان و تلاش خود را برای اخلال در روند برگزاری انتخابات به کار گرفته اند، اما خوشبختانه مردم ایران به ویژه خوزستانی های قهرمان با حضور به موقع خود پای صندوق های رأی برای بار دیگر به دشمنان نشان خواهند داد که مردم ایران همواره و در هر شرایطی پایبند به ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی هستند و برای این ارزش الهی از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد./9465/پ202/س

ارسال نظرات