۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۷۱۵۹۲
حماسه حضور (8)؛

رییس مجلس: همه باید به رای مردم تکمین کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در شهر مقدس قم در انتخابات ریاست جمهوری و شوارهای اسلامی شهر و روستا شرکت و بر ضرورت تمکین نامزدها به رای و نظر مردم تاکید کرد.
2/  علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در شهر مقدس قم در انتخابات ریاست جمهوری و شوارهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

 

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از اینکه رای خود را به صندوق شماره 24 واقع در مسجد امام حسن انداخت، میلاد با سعادت امام سجاد (ع) را تبریک گفته و همزمان شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا را با این میلاد پشتوانه پر برکتی برای رییس جمهور و اعضای شورای شهر توصیف کرد و در عین حال گفت: همزمان شدن این دو انتخابات ، انتخابات شهر و روستا را تحت الشعاع قرار داده است، در حالی که همه می دانند معنای انتخابات شوراها در ایران آبادانی شهر و کشور است و افرادی که در این زمینه سابقه اجرایی و خدمات مطلق دارند باید سرکار بیایند.


وی خواستار مشارکت جدی مردم در انتخابات شد.


وی در ادامه انتخابات ریاست جمهوری را از نظر داخلی خارجی و منطقه ای مهم ارزیابی کرد و گفت: مجموعه شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد ایجاب می کند انتخابات از روی دقت صورت گیرد تا رییس جمهور جدید مشکلات را حل و تاثیر مثبت در مسایل بین المللی بگذارد.


لاریجانی تاکید کرد: نگاه کشورهای خارجی به حضور مردم در انتخابات دوخته شده است تا پشتوانه مردم برای نظام رصد کنند.


وی تاکید کرد: در عرصه بین المللی با یک نوع ستم و فشار بین المللی روبرو هستیم که قدرت و حضور مردم در انتخابات معادلات بین المللی را بر هم خواهد زد و این موضوع انرژی مضاعف به نظام خواهد داد.


رییس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در شرایط منطقه ای رکن کشور ایران انتخابات و حضور مردم است و پیام آن این است که پس از 34 سال مردم هنوز پشتوانه کشور هستند.

 

وی ادامه داد: این انتخابات باید تغییرات درونی در کشور و شرایط اقتصادی را بهبود بخشد و در عرصه بین الملل شرایط را تغییر داده و در عرصه منطقه ای کمک به بیداری اسلامی داشته باشد.


لاریجانی با اشاره به دقت نظر در احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند آرای مردم امانت در دست مسئولان است؛ در هر انتخاباتی تکثر وجود دارد و برخی برگزیده شده و برخی برگزیده نمی شوند از این رو همه باید تمکین کنند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات