۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۲۵۸۱
حجت الاسلام جلالی:

فتنه انگیزی عده‌ای در سال 88 و تمکین امروز آنها ریشه در منفعت طلبی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری چرخش 180 درجه ای برخی اصلاح طلبان در موضع گیری نسبت به سلامت انتخابات را ناشی از روحیه منفعت طلبی آنان دانست و گفت: فتنه انگیزی گذشته و تمکین امروز آنان هر دو بر اساس منفعت طلبی است.
حجت الاسلام حسين جلالي حسين جلالي

حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تناقض رفتاری برخی اصلاح طلبان در انتخابات امسال نسبت به فتنه 88 را ناشی از منفعت طلبی و حب جاه دانست و اظهار داشت: زمانی که انسان رفتارش دایر مدار منافعش باشد هرجا که به نفعش باشد تعریف و تمکین می کند و هرجا به نفعش نبود فتنه می کند.

وی با بیان این که غلبه غرایز از جمله حب نفس، جاه طلبی و خود برتر بینی در انسان موجب طغیان می شود، گفت: اگر عقلانیت باشد همه اینها را جبران می کند و گرنه آسیب های زیادی برای انسان دارد.   

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: انسان قطع نظر از توجه به خدا دوست دارد همواره پیروز باشد و تنها به منفعت خود فکر می کند؛ حب ریاست و جاه طلبی نمی گذارد انسان به منافع اصلی دین و اسلام بیاندیشد.

حجت الاسلام جلالی به تبیین و بررسی ریشه های فتنه 88 و نقش برخی اصلاح طلبان در آن پرداخت و گفت: در آن دوران این افراد احساس شکست کردند و غلبه غرایز آنها فتنه آفرین شد؛ وقتی منافع شخصی و مادی آنها تأمین نشد نظام اسلامی را به تقلب متهم کردند و فتنه ای بوجود آوردند که هم به خودشان و هم به نظام و ملت آسیب هایی زد.

وی در تحلیل عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات امسال، ابراز داشت: به دلیل این که این انتخابات به نفع آنها شد، آن را دموکراتیک ترین، سالم ترین و با شکوه ترین انتخابات نامیدند زیرا منافع شخصی، مادی و حزبی شان تأمین شد.

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی عملکرد اصولگریان در انتخابات امسال و تبریک نامزدها به منتخب ملت و قانون گرایی آنان را تحسین برانگیز دانست و گفت: نباید از این نکته غفلت کرد که رفتار اصولگرایان بر اساس عقلانیت بود؛ با آن که این انتخابات در ظاهر به نفع آنها نبود و شکست بزرگی برای ایشان محسوب می شد اما پای هفت دهم درصد صبر کرده و از آرای مردم صیانت کردند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: نه نامزد های اصولگرا و نه طرفداران آنها که حدود 13 الی 14 میلیون نفر بودند، هیچ کدام اعتراض نکردند؛ ارزش این عقلانیتی که اصول گرایان به خرج دادند بسیار مهم تر از نتیجه انتخابات است و باید آن را ارج نهیم./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات