۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۷۳۱۷۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

برخی عالم نشده، احساس مسؤولیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تحصیل به همراه تهذیب ضرورتی مهم برای هر طلبه علوم دینی محسوب می شود، گفت: عده ای عالم نشده، احساس مسؤولیت می کنند.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب و اساتید جلفا و هادی‌شهر با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: درک شرایط لازم برای ظهور آخرین منجی عالم بشریت، وظیفه هر طلبه علوم دینی است، اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می دانیم، باید امام‌شناس حقیقی باشیم.


وی با بیان این‌که تحصیل به همراه تهذیب ضرورتی مهم برای هر طلبه علوم دینی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان به عنوان اقشار تاثیرگذار جامعه، باید در مساله تحصیل و تهذیب کوشا باشند که تحصیل در علوم دینی مادامی که هنوز درک واقعی از دین نداشته ایم بایستی تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که ضربه ای که عالمان بی‌عمل و ناآگاه به دین می زنند، مهلک‌تر از ضربه دشمنان اسلام است، خاطر نشان کرد: عده ای عالم نشده، احساس مسؤولیت می کنند و می خواهند در جامعه به عنوان مبلغ فعالیت کنند، در حالیکه مقوله تاثیرگذاری مغایر با عدم تحصیل کامل دروس دینی است.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعطیلات طولانی مدت حوزه های علمیه، گفت: تعطیلات طولانی مدت آثار منفی بر تحصیل طلاب دارد، بنده مخالف گردش، تفریح و اوقات فراغت طلاب نیستم اما اعتقاد دارم اوقات فراغت طلاب باید هدفمند و برنامه‌ریزی شده باشد.


وی با بیان این‌که طلاب باید برای تعطیلات تابستانی خود برنامه درسی مناسبی پیش بینی کنند، تصریح کرد: نگاهی به زندگانی بزرگان دین از جمله شهید مطهری نشان می دهد که وی ابتدا به تحصیل علوم اسلامی و شاگردی در محضر اساتید برجسته حوزوی پرداخت و آنگاه با احساس مسؤولیت وارد جامعه شد.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که طلاب علوم دینی بایستی از هر فرصتی برای ارتقای بینش و سطح فکری خود استفاده کنند، گفت: در شرایطی که در عصر ارتباطات و اطلاعات زندگی می کنیم و روزانه هزاران مقاله در فضای مجازی منتشر می شود، شایسته طلاب نیست که روزانه حداقل یک مقاله مطالعه نکنند./935/پ202/ی

ارسال نظرات