۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۷۳۵۴۷

وهابیت اجتماع جهالت و ضلالت علیه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در مورد کشتار شیعیان بی گناه بیانیه‌ای را صادر کرد.
وهابيت
به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در مورد کشتار شیعیان بی گناه بیانیه‌ای را صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز زمانه بار دیگر نشان می دهد که چگونه جهل و تعصب و جمود جاهلبیت چهره عوض کرده و لشگر خود را با اغوای شیطان مجهز ساخته و دست پلید استکبار در آستین مردمانی که نام اسلام را یدک می کشند هویدا شده است. مرد و زن مسلمان به دست اینها به قصد جهاد فی سبیل الله کشته می شود، اماکن مذهبی که سال ها مورد احترام مردم بوده است تخریب می شود و به اسم جهاد نکاح، ناموس به حراج گذاشته می شود.
روزی سوریه اسیر ددمنشی های این فرقه گمراه می شود و خانواده مسلمین و شیعیان تنها به دلیل عقیده شان به بدترین وضع کشته می شوند و روزی عراق در دام اقدامات این قبیله ترورمی افتد و هر از گاهی مسجدی در پاکستان در خون به خاک می نشیند و…
قلم قاصر است از تراکم این همه نابخردی و ضلالت؛ و چگونه می توان تجسم کرد جهل مرکب مردانی را که قتل و کشتار را جهاد می انگارند و تحجر را عین تقدس.
به راستی وظیفه حوزه های علمیه، دانشگاهیان، فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در این فتنه مذهبی چیست؟ روشنگری، اظهار بیزاری به زبان و قلم و تبری جستن از جریان تکفیری را تا چه زمان باید به تاخیر انداخت؟
امروز که وهابیت تکفیری نقاب از رخ برداشته است و بی رحمی و خشونت را با عناوین دینی تئوریزه کرده و به نفوس مسلمین دشنه می زند، چه باید کرد؟
مقام معظم رهبری در بیاناتی که پس از واقعه دردناک نبش قبر حجر بن عدی(س) داشتند، خواستار محکومیت این جریان تکفیری شدند و فرمودند: “مسلمانان بویژه نخبگان و بزرگان علمی، سیاسی و دینی جهان اسلام باید وظیفه خود را در مقابل این تفکر پلید انجام دهند و مانع از گسترش آتش فتنه شوند.”
مراجع عظام تقلید بارها بر خطر جریان تکفیری و تفکر نادرست وهابیت هشدار داده اند اما به راستی در راستای تحقق رهنمودهای مراجع عظام تقلیید چه کردیم؟
امروز که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت، در بالاترین درجه خود وجود دارد و ندای اسلام محمدی طنین انداز است باید قدر این عافیت را بدانیم اما حدیث شریف نبوی(ص) در گوشمان باشد که “هرکس صبح کند و به فکر امور مسلمین نباشد، مسلمان نیست.”
ما اهالی مسجدی کشور بدین وسیله ضمن اظهار انزجار از فرقه ضاله وهابیت و اقدامات گروه های تروریستی، دغدغه مندانه  خواستاریم تا گروه های مرجع دینی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای جامعه به وظیفه خطیر خود در این مقطع عمل کرده و به رسالت روشنگری بپردازند.
از دستگاه دیپلماسی کشور استدعا داریم تا نسبت به اتخاذ مواضع مناسب اقدام کرده و از تمام ظرفیت خویش برای حل مشکلات مسلمین و شیعیان مظلوم استفاده کند، از روحانیت و ائمه جمعه و جماعات خواستاریم تا در بیانات خویش به تبیین این فتنه مذهبی برای عموم جامعه به خصوص نمازگزاران  پرداخته و ریشه های این جریان را برای مردم بازگو کنند، از دانشگاهیان و فرهیختگان کشور تقاضا داریم تا با اظهارنظر به موقع و جهت گیری های صریح، نسبت به محکومیت این جریان اقدام کنند، از اهالی فرهنگ و رسانه می خواهیم تا پلشتی ها این مسلک فکری را منعکس کرده و با جریان سازی خبری، عقبه سازمانی و پشتیبانی این نحله منحرف فکری که همان استکبار جهانی است روشن سازد.
در پایان دعا می کنیم تا قلب داغدار حضرت ولیعصر (عج) التیام یافته و با ظهورش، عقل و ایمان و آزادی و امنیت سرشار در جهان پایدار گردد./979/د102/ج
 
ارسال نظرات