۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۶۷۷
8 تا 10 تیرماه؛

آزمون اعزام قاریان به حج تمتع برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع خبر داد.
مکه، مسجد الحرام

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان با اعلام این خبر، گفت: 120 نفراز قاریان برجسته و برگزیده مسابقات سراسری مرحله استانی سازمان اوقاف شامل نفرات اول تا سوم و همچنین نفرات راه یافته به مرحله کشوری این مسابقات، از 8 تا 10 تیرماه در آزمون اعزام قاریان به حج تمتع به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: داوری این رقابت‌ها در 2 بخش ترتیل و قرائت از سوی 6 نفر از اساتید و برجسته قرآنی کشور که منتخب شورای عالی قرآن و کمیته اعزام قاریان، از 12 تا 14 تیرماه انجام می‌شود.

حجت الاسلام میریان با بیان این‌که اسامی نفرات برگزیده، برای تایید نهایی به کمیته اعزام قاریان ارسال خواهد شد، اظهار کرد: سال 90، 31 قاری و سال 91 ، 25 قاری به این سفر معنوی اعزام شدند و امسال نیز 25 تا 30 نفر از قاریان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این قاریان به عنوان سفیر قرآنی برای برگزاری محافل انس باقرآن در کاروان‌ها و بعثه مقام معظم رهبری و برگزاری مراسم‌های تواشیح، اذان، مناجات به این سفر معنوی اعزام می‌شوند و در مجموع بیش از 1000 محفل قرآنی با حضور آنان در سرزمین وحی برگزار خواهدشد.

وی با اشاره به این‌که این قاریان در 2 بخش مدینه اول و مدینه دوم اعزام خواهند شد، ادامه داد: اعزام قاریان به حج تمتع از اوایل انقلاب اسلامی آغاز شد و بصورت رسمی در قالب «کاروان نور» حدود 17 اعزام صورت گرفته است.

حجت الاسلام میریان تاکید کرد: برای افراد برگزیده این آزمون بعد از تایید نهایی، دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان حج و زیارت و شورای عالی قرآن برگزار خواهد شد و ماموریت‌ها و وظایف این قاریان در این دوره‌ها تشریح خواهد شد.

وی با بیان این‌که مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار کننده این آزمون است، خاطرنشان کرد: این آزمون در ساختمان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود./966/د102/ی

ارسال نظرات