۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۷۳۹۱۰

طرح نشاط معنوی در کردستان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان کردستان از آغاز طرح تابستانی نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.
طرح نشاط معنوي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان کردستان، حجت‌الاسلام محمود یوسفی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان کردستان درباره اجرای طرح نشاط معنوی در استان گفت: این طرح در استان کردستان از امروز 8 تیر در بقاع متبرکه و امامزادگان و مساجد شهرستان های قروه، بیجار، سقز و روستای نوگل همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 25 مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: این طرح در شهرستان قروه در پنج امامزاده شاخص و چهار مرکز فعال قرآنی و همچنین در مساجد و تکایای شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در بقعه متبرکه قرآن نگل ازدو نفر روحانی محلی و یک مربی ورزشی جهت برگزاری کلاس‎های فرهنگی و برنامه های ورزشی استفاده خواهد شد و همچنین این طرح در شهرستان های بیجار و سقز نیز در مساجد و تکایا بقاع متبرکه نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: مخاطبان این طرح نشاط معنوی دانش‌آموزان دختر و پسر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه هستند.

معاون فرهنگی اوقاف کردستان اظهار داشت: از سوی سازمان اوقاف کشور کتاب هایی در میان دانش آموزان توزیع شده که این کتاب ها که شامل کتاب الفبا تا خدا برای دوره ابتدایی، سی راه وسی نشانه برای دوره راهنمایی و نردبان هاو پرتگاه های زندگی برای دوره متوسطه است.

حجت‌الاسلام محمود یوسفی تأکید کرد: دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح از مربیان اعزامی از حوزه علمیه قم و دانشجویان علوم قرآنی در زمینه‌های اعتقادی، قرآنی، هنری، ورزشی و اردوهای تفریحی و تربیتی و سایر برنامه‌های جذاب و مفید بهره‌مند می شوند.

وی افزود: این طرح با سمت و سوی تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و با هدف بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و تقویت بنیه اعتقادی دینی و معنوی این قشر همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا می شود./967/د101/غ

ارسال نظرات