۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۷۴۶۵۷

تاکید آیت الله صافی بر انتخاب نیروهای کاردان و شایسته در دولت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی در دیدار رییس جمهور منتخب با تاکید بر انتخاب نیروهای کاردان و شایسته در دولت، خواستار برقراری ارتباط صحیح توأم با عزّت با کشورهای جهان برای برطرف شدن مشکلات مسلمانان به ویژه شیعیان شد.
ديدار رييس جمهور منتخب با آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور منتخب صبح امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار حضرت آیت الله صافی با اشاره به انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی گفت: من این انتخاب را به فال نیک گرفته و از این جهت که مردم ایران خوشحال و امیدوار شدند، خشنود و مسرور هستم و امیدوارم که این خوشحالی با درایت و مدیریت شما پایدار باشد و ادامه داشته باشد.


وی با اشاره مشکلات و تنگنا‌هائی که در کشور ایجاد شده است ادامه داد: متأسفانه در این چند سال مشکلاتی برای کشور و مردم پیش آمده که موجب ناراحتی و نگرانی مردم بوده است، به هر حال ما می‌توانیم با اجرای کامل دستورات اسلام و مقاصد بلند اسلامی مشکلات را برطرف کنیم و همچنان در دنیا عزیز و سرافراز باشیم. آنچه برای ما اصل و هدف است پیاده شدن مقاصد بلند اسلام در کشور است.

 

این مرجع تقلید افزود: اصل انقلاب برای اجرای دستورات شرع مقدس و قرآن بود و مردم هم در این راه از جان و مال خود گذشتند و امروز هم باید بر اساس قرآن و تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام کشور اداره شود. آنچه امروز بیش از همه چیز برای ما اهمیت دارد، عقلانیت است. مملکت باید بر اساس عقلانیت اداره شود. اگر ما کمبود و مشکلاتی داریم همه به خاطر این است که از اسلام دور بوده و عقلانیت را کنار گذاشتیم و هواهای شخصی بر عقل و درایت مقدم شده است. مشکل‌گرانی و وضعیت نابسامان اقتصادی از اموری است که مردم به خصوص محرومین از آن رنج می‌برند.


این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت انتخاب نیروهای کاردان و شایسته در رأس امور بیان داشت: ان شاءالله بتوانید با انتخاب همکاران صالح و صادق و متعهد، گرفتاری‌ها را برطرف کنید و دل‌های مردم را شاد کنید و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خود مسرور کنید.


وی در ارتباط با مسائل خارجی و جهان اسلام تأکید کرد: با ارتباط صحیح توأم با عزّت با کشورها، می‌توانید مشکلات مسلمانان بخصوص شیعیان را برطرف کنید، الآن متأسفانه شیعیان در دنیا مظلوم واقع شده‌اند و هر روز شاهد قتل عام آنان در اطراف و اکناف هستیم. من امیدوارم شما با درایت خاص خود توفیق داشته باشید که جهان اسلام دوباره برادری و اخوت خود را ببیند و این نابسامانی‌ها برطرف گردد.


حضرت آیت الله صافی ادامه داد: امید است شما با سوابق خوبی که در مأموریت‌ها و مسئولیت‌های گذشته داشته‌اید و تجربه‌های مفیدی که کسب کرده‌اید بتوانید در راه عزت اسلام و جمهوری اسلامی و سربلندی کشور موفق باشید و ما هم همیشه دعاگوی شما خواهیم بود و نصرت الهی را برای شما از خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم عنایات صاحب اصلی مملکت همیشه با شما و ملت شریف ایران باشد و همه در نظر مبارک آن حضرت رو سفید باشیم، شما هرچه بر اصول اسلامی پایبند باشید و عقب‌نشینی نکنید در سیاست خارجی هم موفق خواهید بود.


حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی نیز در این دیدار ضمن تشکر از بذل عنایت و توجه این مرجع تقلید، گزارشی از اوضاع کنونی مملکت و جهان اسلام خدمت حضرت آیت الله صافی ارائه کرد و از آن مرجع تقلید و حوزه‌ی علمیه قم درخواست کرد تا در همه برنامه‌ها به دولت منتخب کمک و رهنمودهای لازم را ارائه کنند./916/د102/ع

ارسال نظرات