۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۷۴۹۶۵

همایش بزرگ روحانیان تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ روحانیان مبلغ آذربایجان شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور آیت الله مجتهدشبستری در تبریز برگزار خواهد شد.
گردهمايي روحانيان

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همایش بزرگ روحانیان مبلغ آذربایجان شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فردا 16 تیر در مسجد جامع تبریز برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که همایش با هدف آشنایی روحانیان اعزامی در ماه رمضان با مباحث روز و آمادگی برای تبلیغ برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این همایش که با حضور اساتید و روحانیان مدارس علمیه استان همراه خواهد بود، حضرت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز سخنرانی خواهد کرد.


حجت الاسلام عظیمی در ادامه از اعزام بیش از 1400 مبلغ بومی و غیربومی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این تعداد طی روزهای آینده و قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اعزام شده و در مناطق پیش بینی شده استقرار خواهند یافت و به اجرای برنامه های فرهنگی، اعتقادی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی می پردازند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اخلاص در تبلیغ، عامل بودن به گفتار، بیان مسائل روز، مطالعه قبل از سخنرانی و مخاطب شناسی را از جمله اصول مهم در تبلیغ ماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ معارف اسلامی است، اگر امروزه آثاری از دین و دیانت مانده به برکت تبلیغ روحانیت و وعاظ در منابر و مجامع است.


وی تخریب جایگاه و شأن روحانیت را از جمله توطئه های استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: روحانیان و متولیان امور مذهبی امروز رسالت خطیری در ریشه کنی خرافات از برنامه های مذهبی و مجالس دینی بر عهده دارند، هر چند رسانه های غربی درصدد خدشه دار کردن چهره روحانیت اصیل شیعی باشند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی و مبلغ رو به رو است، گفت: به همین دلیل تنها در ماه‌های رمضان و محرم اعزام مبلغ صورت می گیرد که حدود نیمی از روحانیان اعزامی غیربومی هستند. هم اکنون تنها 55 روحانی مستقر در استان فعالیت دارند./935/پ202/س

ارسال نظرات