۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۷۵۹۵۴
امام جمعه زنجان:

هدف دشمن ترویج بی بند و باری در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز کشتار مردان و زنان مؤمن در مسجد گوهرشاد از سوی رژیم شاهنشاهی و روز عفاف و حجاب گفت: مهم ترین هدف دشمن ترویج بی عفتی و بی بند و باری در جامعه است که از این طریق اسلام را در جامعه سست کنند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد گفت: حادثه مسجد گوهرشاد یکی از مهم ترین حادثه هایی است که در طول تاریخ کشور وجود داشته است و یکی از نقشه ها و توطئه های استعمار پیر انگلیس برای اسلام زدائی و روی کار آوردن رضاخان بود و البته یکی از روش های بی عفت کردن جامعه و مسلمانان بود؛ دشمن می خواست فضای جامعه فضای گناه و بی غیرتی باشد.

 

وی ادامه داد: دستور کشف حجاب از سوی رضاخان باعث برانگیختن غیرت علما و مؤمنین شد، و به همین سبب دستور تیر اندازی در مسجد گوهرشاد را صادر کرد و باعث شد تا تعداد زیادی از مردان و زنان متدین به شهادت برسند، به همین مناسبت در تقویم کشور این روز، روز عفاف و حجاب نامگذاری شد.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری باید مسائل ارزشی ما در جامعه احیاء شود؛ یعنی اگر چه حجاب مقدمه همه ارزشها است ولی مسأله حجاب مسأله ای بسیار مهم است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ عفاف در مردان علاوه بر زنان نیز خاطرنشان کرد: البته عفاف و حجاب مهم است، ولی فقط مخصوص زنان نیست، بلکه مردان نیز باید عفیف باشند؛ چون به خاطر قدرت جسمانی، مرد می تواند بر زن ظلم کند و بر او تسلط یابد، لذا روی عفت مرد هم تاکید شده است.

امام جمعه زنجان افزود: امروز هدف دشمن ترویج بی بند و باری و بی عفتی در جامعه است، تا از این طریق بتواند خانواده ها و جامعه را سست کند و اسلام و انقلاب را از بین ببرد.

وی در پایان با اشاره به مهم ترین مناسبت های این هفته اظهار داشت: این هفته مصادف است با مناسبت هایی که برای انقلاب ارزش بسیاری دارد مانند بازداشت امام راحل در پادگان عشرت آباد، کودتای نوژه، نخستین دوره خبرگان رهبری و پذیرش قطعنامه 598 از مهم ترین رخدادهای این هفته است. /949/پ202/ب

ارسال نظرات