۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۷۶۴۹۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

شناخت اصالت و هویت انسانی بستر سعادت انسان را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عقل محوری زمینه ساز سعادت انسان است، گفت: انسان باید اصالت و هویت انسانی خود را دریابد و مهم این است که حرفه خود را در دنیا بیاموزد.
ساختمان حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در سلسله جلسات معادشناسی از نگاه قرآن و روایات که در آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که یکی از اصول مسلم دین بحث معاد است، گفت: خداوند عالم در بین موجودات وقتی به من و شما می رسد یک تعبیر عجیب دارد و به خودش تبریک می گوید.

 

وی با تاکید بر این که باید مطالعه و بررسی کنیم که امتیاز انسان نسبت به کائنات در چه چیزی است، بیان داشت: در عالم تجرد و عقل محض هیچ معصیت و گناهی تصور نمی شود و در روز قیامت و عالم برزخ گناهی نداریم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که خداوند منان در انسان بعد شهوانی و عقلانی را قرار داده است، خاطرنشان کرد: هر انسانی که شهوتش بر عقلش غلبه کند از حیوان هم بدتر است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان باید گوش شنوا و قلب عبرت بین در دنیا داشته باشد، گفت: کسی که عقلش بر شهوتش غلبه کند به مقامی می رسد که از فرشته هم بالاتر است.

 

وی ادامه داد: در دید چنین انسانی مرگ معنا ندارد که او از خانه ای به خانه دیگر می رود و در پیشگاه خداوند منان قرار دارد.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که انسانی که به عقلش تکیه می کند در همین دنیا ملکوتی می شود، بیان داشت: انسان باید خود را دریابد و وظیفه خود را به درستی بشناسد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عقل محوری زمینه ساز سعادت انسان است، گفت: انسان باید اصالت و هویت انسانی خود را دریابد و مهم این است که حرفه خود را در دنیا بیاموزد.

 

وی ادامه داد: امروز اگر ما پا به عرصه دنیا گذاشتیم باید تعبد و بندگی را سرلوحه امور خود قرار دهیم و تلاش کنیم تا به خداوند منان نزدیک شویم.

 

حجت الاسلام خلیلی، گفت: اگر انسان به عظمت وجودی اش پی ببرد و در دنیا هم در مسیر الهی حرکت کند اصلا مرگ برای او معنا پیدا نمی کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مرگ انسان به اراده الهی است، گفت: انسانی که به مقام عالی در بعد عقلانی وجودش برسد می تواند به مقامات ارزنده در نظام هستی دست یابد./950/پ203/ش

ارسال نظرات