۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۹
کد خبر: ۱۷۶۷۲۴
مدیر حوزه علمیه خواهران دامغان:

مبلغان الگوهای اصیل اسلامی را به جامعه معرفی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران دامغان با اشاره به اهمیت تبلیغ در ترویج معارف اسلامی گفت: امروز دشمنان از جاذبه های فراوان اسلام و رشد پیروانش هراسانند و با همه قوا برای محو کردن عقاید دینی از ابعاد زندگی مردم تلاش می کنند.
مبلغان الگوهای اصیل اسلامی را به جامعه معرفی کنند

طیبه مهرابی، مدیر حوزه علمیه فاطمیه دامغان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان با اشاره به پررنگ تر شدن فعالیت مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان به تبیین جوانب مختلف تبلیغ همچون تعاریف، ضرورت، ابزار، اهداف، رسالت و چالش های احتمالی این فعالیت معنوی پرداخت.

 

استاد حوزه و دانشگاه مخاطب شناسی و قدرت ایجاد ارتباط مناسب را از دیگر لازمه های موفقیت طلاب و روحانیان در عرصه تبلیغ عنوان کرد و گفت: با این نیات و ویژگی ها مبلغان می توانند مردم را به حرکت در جهت مصالح دین، مبارزه با بدعت ها، خرافات و ضد ارزش ها، وحدت و اندیشه در راه خود شناسی و خداشناسی دعوت کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران دامغان، جلوگیری از تضعیف ارزش های دینی و پرورش نسلی معتقد به اصول اسلام و ولایت را هدف اصلی مبلغان عنوان کرد و اظهار داشت: باور داشتن و ایمان به گفته های خود و دوری از دنیا طلبی و آراستگی به صفات صبر، متانت، اراده و استقامت از ویژگی های مبلغان موفق است.

 

مهرابی با تاکید برضرورت تبلیغ الگوها و ارزش های اسلامی در مقابله با تبلیغات وسیع و مخرب فرهنگ های بیگانه، عرفان ها و ادیان نوظهور اضافه کرد: اتخاذ شیوه های مناسب در کنار پرهیز از تکلف و استفاده از روش های عقلی و استدلالی برای ایجاد تزکیه اخلاقی و پرورش صفات نیکوی الهی و انسانی در شرایط حاضر ضروری است.

 

وی تبلیغ را بهترین مسیر برای ارشاد و هدایت مردم به سوی قرب الهی دانست و افزود: روحانیان و طلاب باید در پی تحقق بخشیدن به اهداف و آرمان های متعالی اسلام و تشیع باشند. به گونه ای که تبلیغ بشر را از دلبستگی های مادی برهاند و به حق و حقیقت برساند.

 

وی عرصه تبلیغ دین را مواجه با آسیب هایی همچون نفوذ اندیشه های بیگانه، تفکرات التقاطی و جهالت دانست و تصریح کرد: نگاه ویژه و دقیق تر به مسأله تبلیغ از سوی حوزه های علمیه و مراکز علوم دینی و تدوین راهکارهای اصولی در این زمینه و صدالبته تاکید بر همگون سازی گفتار و کردار مبلغان در همه وجوه می تواند موجبات قوت بیشتر این عرصه را فراهم سازد./977/ت303/ش 

ارسال نظرات