۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۷۶۹۳۶

تاکید امام جمعه قم بر رعایت انصاف در نقد عملکرد دولت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از رییس جمهور و اعضای هیأت دولت، گفت: این حرکت رهبری به ما نشان می‌دهد که همواره باید انصاف داشته و نسبت به کارهای انجام شده، قدردان باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه قم و توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در آیین شکرانه خدمت که شب گذشته به پاس تقدیر از عملکرد خادمین شهر کریمه اهل‌بیت(ع) در اعیاد شعبانیه و افتتاح پروژه بزرگ پیامبر اعظم(ص) با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم قم در مجلس، کرم رضا پیریایی، استاندار قم، امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمد دلبری، شهردار قم و دیگر مسؤولان استانی برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه قم با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، گفت: خدمت به شهر کریمه ‌اهل‌بیت(ع)، مدال پر افتخاری است که افراد باید جایگاه و توفیق الهی که نصیب آن‌ها شده را بدانند، حضور مسؤولان در مکانی که حضرت معصومه(س) در آن حضور دارند، جز توفیق الهی نیست.

وی ادامه داد: همیشه که نباید انسان با محرومیت کشیدن قدر نعمت‌های الهی را بداند؛ حضرت آدم(ع) و حوا در بهشت تمام آزادی‌ها و نعمت‌های را در اختیار داشتند و خدا تنها یک محدوده را برای آن‌ها ممنوع کرده بود، ولی با این وجود به سبب تخلف امر خدا به زمین هبوط کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی، خاطرنشان کرد: داستان حضرت آدم(ع) و حوا، درسی است برای ما که بدانیم شیطان همیشه در کمین بوده و آماده نابود کردن افتخارات است، باید توجه داشت که این اتفاق تنها مربوط به زمان حضرت آدم(ع) نیست.

وی افزود: کینه و دشمنی شیطان با انسان‌ها تا روز قیامت ادامه خواهد داشت؛ هر چند که خداوند متعال بعد از تخلف حضرت آدم(ع)‌ و حوا، توبه آن‌ها را پذیرفت، ولی به بهشت بازنگرداند و این‌گونه نیست که فردی فکر کند بعد از توبه، گویی هیچ گناهی را انجام نداده است.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به این‌که خداوند متعال کار خلاف عقل نمی‌کند، اظهار داشت: مسلما در پیشگاه خداوند میان افرادی که عمر خود را بدون هیچ گناهی سپری کرده، با افرادی که گناه کرده و سپس توبه کردند، تفاوت وجود دارد.

وی تصریح کرد: از داستان حضرت آدم(ع) باید درس بگیریم که قدر موقعیت و جایگاهی که داریم را بدانیم، چرا که فرصت‌ها ماندنی نیست، از این‌رو قبل از گذشت فرصت‌ها، باید از آن‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تقدیر از تلاش افرادی که در جهت آبادی شهر مقدس قم قدم برمی‌دارند، گفت: افتتاح بلوار پیامبر اعظم(ص)، نتیجه دست توانمند مردم این خاک و بوم است که به برکت انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و خون شهدا به دست آمده است.

وی افزود: در عرصه خدمت رسانی باید همدلی و وحدت را حفظ کرده و کارها را با انسجام پیش ببرد، خوشبختانه تاکنون در شهر مقدس قم با عنایت امام زمان(عج)،‌ مقام معظم رهبری و وحدت میان افراد کارهای بزرگی انجام گرفته است.

امام جمعه قم با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از رییس جمهور و اعضای هیأت دولت، تأکید کرد: در ضیافت افطاری که رهبری معظم انقلاب از اقدامات و فعالیت‌های دکتر احمدی‌نژاد و همکارانشان تقدیر کردند، یک درس بزرگی به ما داد که همواره باید انصاف داشته باشیم و نسبت به کارهای انجام شده، قدردان باشیم، ما نیز با الگوگیری از رهبری این مراسم را برای تشکر از مسؤولان برگزار کردیم./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات