۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۷۷۰۸۴
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(10)؛

آیت الله موسوی جزایری: شرط پذیرش اعمال در گرو محبت به والدین و خویشاوندان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که در ماه مبارک رمضان باید نتیجه اعمال و نیایش های خود را از خدای تبارک و تعالی بگیریم، بیان داشت: برای هر پاداشی که خداوند می خواهد در اختیار بندگان قرار دهد شرطی وجود دارد و شرط پذیرش اعمال و نیایش ها محبت به پدر و مادر، برادران، خویشاوندان، دوستان و همکاران است.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

آیت الله موسوی جزایری به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ کَما شَهِدَ اللَّهُ لِنَفْسِهِ وَ شَهِدَتْ لَهُ مَلاَّئِکَتُهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ خَلْقِهِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ الْمُنْتَجَبُ وَ رَسُولُهُ الْمُرْتَضى اَرْسَلَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، اظهار داشت: باید  بندگی خداوند را به نحو شایسته و مطلوب به جا بیاوریم و نباید اعمالی را انجام دهیم که سبب نارضایتی خداوند متعال شوند.

بندگی خداوند یعنی غرق شدن در کمالات الهی

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که بندگی خداوند متعال یعنی غرق شدن در کمالات الهی، ابراز داشت: بندگی پروردگار عالم یعنی اطاعت از دستورات الهی، تسلیم امر خداوند متعال و راضی  بودن به رضای خداوند است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در ماه مبارک رمضان باید نتیجه اعمال و نیایش های خود را از خدای تبارک و تعالی بگیریم، بیان داشت: برای هر پاداشی که خداوند می خواهد در اختیار بندگان قرار دهد شرطی وجود دارد و شرط پذیرش اعمال و نیایش ها محبت به پدر و مادر، برادران، خویشاوندان، دوستان و همکاران است.

معراج اوج ظهور بندگی خداوند و کمالات برتر پیامبر بود

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با اشاره به کیفیت معراج حضرت رسول الله(ص)، معراج پیامبر را اوج ظهور و بروز بندگی خداوند و کمالات عالیه پیامبر(ص) دانست و گفت: حضرت رسول الله(ص) از مسجد الحرام همراه با جبرئیل به سوی مسجد الاقصی عروج کردند و این مرحله نخست معراج بود که پس از توقفی کوتاه در مسجد الاقصی به سوی آسمان ها عروج کردند که مرحله دوم معراج از مسجد الاقصی به سوی آسمان ها آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در آسمان های نخست تا هفتم با بسیاری از پیامبران روبرو شدند و آنها را مشاهده کردند که در آسمان نخست با حضرت آدم(ع) روبرو شدند و حضرت آدم(ع) از پیامبران اولوالعزم نیست.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به عبارت «اولوالعزم»، به تشریح معنای آن پرداخت و گفت: منظور از «اولوالعزم» انسان های بزرگ و برتر نیست بلکه «اولوالعزم» به معنای افرادی که صاحبان اراده و عزم های بزرگ هستند و حضرت آدم چون به آن درخت ممنوعه نزدیک شد الوالعزم نیست؛ چراکه خداوند در قرآن می فرمایند که « در حضرت آدم(ع) عزم و اراده ای ندیدیم».

درخت کنار یکی از درختان الهی و ارزشمند است

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از آن که از آسمان های هفتگانه عبور کردند به دو نهر رسیدند که یکی نهر کوثر و دیگری نهر رحمت بود و از نهر کوثر آب آشامید و در نهر رحمت غسل کرد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: پیامبر(ص) پس از عبور از نهرهای کوثر و رحمت به درخت صدره المنتهی رسید و این درخت دیگر پایان عروج جبرئیل بود و در ادامه پیامبر باید تنهایی ادامه عروج را طی می کردند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با اشاره به درخت صدر و فواید آن، اظهار داشت: درخت صدر یا همان کنار یکی از درخت های الهی و با ارزش است که باید نعمت این درخت بزرگ را بدانیم.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: درخت کنار  از جمله درختانی است که دارای ثواب و منزلت بسیاری است و برگ های این درخت الهی برای بدن بسیار مفید هستند و جالب این که دوای اصلی و مهم سرطان پوست همین برگ های درخت کنار هستند.

انتقاد از جهاد کشاورزی از عدم توجه نسبت به کاشت و استفاده از درخت کنار

وی با انتقاد از جهاد کشاورزی از عدم توجه نسبت به کاشت و استفاده از درخت کنار، ابراز داشت: بسیاری از شامپوها و لوازمات بهداشتی از کشورهای اروپایی وارد ایران می شوند و این درست نیست که چون شامپوها و دیگر محصولات بهداشتی از خارج وارد می شوند قدر درخت کنار را ندانیم و از فواید مفید آن استفاده کنیم.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که اوج عروج جبرئیل تا صدره المنتهی بود، بیان داشت: پیامبر(ص) باید به تنهایی مسیر بعد از صدره المنتهی را طی می کردند؛ چراکه جبرئیل دیگر جلوتر از این درخت نمی توانست عروج کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) پس از عبور از آسمان های هفتگانه و صدره المنتهی در اوج عروج و در عالم نور ندایی پیامبر اسلام(ص) را مورد خطاب قرار داد و این ندای نورانی و برتر خداوند تبارک و تعالی بود.

گفت و گوی خداوند و پیامبر در اوج عالم نور و بلندی های آسمان

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به گفت و گوی خداوند متعال و پیامبر در اوج آسمان ها و عالم نور، تصریح کرد: در اوج آسمان ها و در عالم نور پیامبرگرامی اسلام(ص) با قلبی رئوف و مهربان با خدای خود گفت و گو می کند و آنجاست که پیامبر در محضر خداوند تبارک و تعالی از امت صالح و نیکوکار خود در نزد پروردگار عالم یاد می کند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات