۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۷۷۵۶۶
امام جمعه آذرشهر:

شکرگزاری از نعمت رمضان، مقدمه درک نورانیت آن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قره‌سیدی گفت: یکی از مهم ترین دعاها در این ماه درک فضائل و نورانیت رمضان المبارک است.
تبليغ ماه رمضان

حجت الاسلام میرعلی‌اکبر قره‌سیدی، امام جمعه آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فضائل ماه مبارک رمضان و ضرورت توجه به مبانی معنوی و معرفتی ضیافت الله پرداخت و اظهار داشت: بی‌تردید یکی از برترین نعمت هایی که خداوند به بشریت عرضه داشته دعوت به مهمانی الهی در ماه رمضان است.


وی با تأکید بر این‌که یکی از مهم ترین دعاها در این ماه درک فضائل و نورانیت رمضان المبارک است، خاطرنشان کرد: لازم است عموم مؤمنان که توفیق روزه‌داری در ماه ضیافت الهی را کسب کرده اند، ضمن شکرگزاری از این نعمت بیکران الهی، به اسوه های اخلاقی چون پیامبر اکرم و امامان معصوم تأسی کنند.


حجت الاسلام قره‌سیدی با اشاره به دعایی از امام سجاد علیه السلام در هنگام خداحافظی با ماه رمضان، «اللّهمَّ اِنّا اهلُ هذا الشهر الّذی شرّفتنابِه و وفّقتنا بمنّکَ له حینَ جَهِلَ الاشقیاءُ وقتَه، و حُرموا لشقائهم فَضلَه» تصریح کرد: آن حضرت ضمن شکرگزاری از توفیق الهی برای درک فضیلت ماه رمضان، می فرماید که شقاوت پیشگان نسبت به لحظات گرانبهای ماه رمضان جاهل، و به خاطر شقاوتشان از فضل آن بی بهره اند.


امام جمعه آذرشهر ادامه داد: همانطور که حسنات و مستحبات در این ماه مبارک ثوابی چند برابر نسبت به دیگر روزهای سال دارد، حد و مجازات پاره ای از گناهان در ماه رمضان، به جهت نادیده گیری حرمت آن تشدید می شود، پس لازم است حرمت ماه رمضان نگه داشته شود.


وی با اشاره به برخی از آیات قرآنی و احادیث وارده، بزرگترین رهاورد ضیافت الهی را تقرب به درگاه ربوبی و استجابت دعا دانست و گفت: مؤمنانی که توفیق قرب الهی نصیبشان شود، از منزلت والایی نزد پروردگار برخوردارند و در عالم آخرت نیز صاحب جایگاهی خاص و متنعم به نعمت های ویژه هستند.


حجت الاسلام قره‌سیدی انجام «عمل صالح» و تلاش در جهت جلب رضایت الهی را مهم ترین اصل در تقرب به درگاه حضرت حق دانست و افزود: پروردگار متعال فرموده؛ «قال رَبُّکُم ادعونی اَستَجِب لَکُم» پیامبر اسلام(ص) درباره حتمی بودن این وعده الهی فرموده اند که از ساحت قدس الهی دور است که به بنده ای وعده اجابت دهد، ولی راه اجابت آن را به رویش ببندد، او کریم تر از این است.


امام جمعه آذرشهر با تأکید بر رعایت آداب دعا و نیایش و درخواست از حضرت باری تعالی گفت: نباید نگرشی طلبکارانه با خداوند متعال داشت؛ صرف چند روز روزه‌داری، نماز شب خوانی و کار خیر موجب آن نمی شود که دعای ما مستجاب شود، کسانی که از ماه مبارک رمضان و سفره ضیافت الهی استفاده بهینه کنند به یقین مشمول وعده الهی خواهند بود./935/ت303/ب

ارسال نظرات