۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۷۸۱۰۳
استاد حوزه علمیه زنجان مطرح کرد:

ملاک اصلی تقوا عمل انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی زنجانی گفت: ملاک در ایمان و تقوای مردم خود آنها و عملشان است، از هر طایفه و از فرزند هر کس که باشند ملاک تقوا تنها عمل انسان است و لا غیر.
ملاک اصلی تقوا عمل انسان ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، استاد خارج فقه و اصول، بعد از ظهر امروز در مسجد جامع زنجان با اشاره به برخی از شبهات موجود در مورد امامت گفت: برخی از شبهه اندازان اهل سنت می گویند که اگر عمر و ابوبکر حق نبودند چرا دخترانشان در تزویج رسول اکرم(ص) بود و چرا حضرت پیامبر دخترش أم کلثوم را به تزویج خلیفه ثانی در آورد؛ آیا این به معنای وجود مودت و محبت بین پیامبر و خلفا نیست.

 

استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه در پاسخ به شبهات فوق افزود: در جواب این شبهات باید به این نکته توجه کنیم که ملاک تقوا وابستگی خانوادگی نیست بلکه منوط به عمل است و ربطی ندارد که فرزند چه کسی هستید.

 

وی در ادامه برای تبیین بهتر مساله به داستان زنان حضرت نوح و لوط اشاره و تصریح کرد: این دو زن نمونه ای برای کفر بودند که هر دو از زنان پیامبران خدا بودند، ولی خیانت کرده و داخل در عذاب الهی شدند.

 

آیت الله حسینی زنجانی در ادامه با اشاره به این شبهه که اگر امام علی(ع) شجاع ترین مرد روزگار بود، پس چرا برای دفاع از حق امامت خود دست به شمشیر نشد، تصریح کرد: اگر امام (ع) دست به شمشیر می شدند در حالی که اسلام نو پا بود و ایمان مردم سست بود؛ دیگر کسی به اسلام روی نمی آورد؛ همچنین حضرت فاطمه(س) در جواب سوال مذکور فرموده اند؛ امام مثل کعبه است آیا کعبه به سمت مردم می رود یا مردم به سمت کعبه می روند.

 

وی همچنین در جواب شبهه تعدد همسران پیامبر (ص) تصریح کرد: رسول اکرم(ص) به دنبال لذت نبود؛ بلکه شرایط آن زمان به گونه ای بود که قدرت در دست قبایل مختلف بود، و لذا پیامبر(ص) از هر قبیله زنی را تزویج کرد تا رضایت قبایل مختلف را به دست بیاورد و قدرت اسلام و پیروانش بیشتر شود.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه زنجان در پایان یاد آور شد: انسان اگر مودب باشد، جوهره شخصیتی او تغییر پیدا می کند و تبدیل به شخص صالح و با ایمان می شود؛ هر چند که پدر و مادرش کافر باشند؛ پس ملاک اصلی تقوا عمل انسان است. /949/پ202/ب

ارسال نظرات