۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۷۸۲۷۹
نماینده مجلس خبرگان:

انفاق در جامعه اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: صدقه و انفاق در جامعه ما به عنوان یک ارزش و در آیات و روایات مختلف اشاره شده و این کار باعث ارتباط فرد با خالق خود و سبب مشارکت وی در کار خیر شده که علاوه بر اجر اخروی در این دنیا نیز از نظر روحی و روانی سبب تحول درونی وی می شود.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدارسرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نقش کمیته امداد امام خمینی(ره) را در جامعه تأثیر گزار دانست و بیان داشت: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور گام های ارزشمندی در جهت رفع محرومیت نیازمندان برداشته که جای تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در قزوین، خدمت به محرومین و مستضعفین را در دین اسلام بسیار مهم دانست و اظهار داشت: باید قلوب ما مسلمانان نسبت به همدیگر بسیار مهربان باشد و تا آنجایی که بتوانیم به محرومین و مستضعفین کمک کنیم که این امر در نزد خدای متعال، اجر فراوانی به همراه دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: صدقه و انفاق در جامعه ما به عنوان یک ارزش و در آیات و روایات مختلف اشاره شده و این کار باعث ارتباط فرد با خالق خود و سبب مشارکت وی در کار خیر شده که علاوه بر اجر اخروی در این دنیا نیز از نظر روحی و روانی سبب تحول درونی وی می شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: آنچه از تعالیم دین مبین اسلام استنباط می شود عنایت خاص خداوند و ائمه معصومین به محرومیت زدایی است که نهاد کمیته امداد آن را به خوبی سرلوحه کار خود قرار داده است.

امام جمعه قزوین به موفقیت های صورت گرفته کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و بیان داشت: این نهاد تأثیر گزار در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت به محرومین و نیازمندان موفقیت های چشمگیری داشته است.

آیت الله باریک بین به تأسیس این نهاد از سوی امام خمینی(ره) اشاره و افزود: کمیته امداد که پایه گذارآن امام راحل هستند، آن را به عنوان یک باقیات صالحات به متمکنین و نیکوکاران معرفی کردند که برای رفع گرفتاری محرومین و مستضعفین هرچه بیشتر قدم بردارند.

امام جمعه قزوین با اشاره به نزدیکی دل ها در ماه مبارک رمضان ادامه داد: در این ماه مبارک، فرصت مغتنمی است که با کمک به همنوعان خود دل این افراد را شاد کنیم.

حسین انواری، سرپرست کمیته امداد حضرت امام خمینی کشور نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش ها و حمایت های امام جمعه محترم قزوین بیان داشت: بی شک حمایت ها، تلاش ها و توجه ویژه حضرتعالی به این نهاد برای ما و همه همکاران بسیار ارزشمند و مایه دلگرمی است.

انواری به کمک خیرین و نیکوکاران و ارتباط آنها با این نهاد اشاره و خاطر نشان کرد: باید برای رفع گرفتاری محرومین و نیازمندان که برخی از آنها در وضعیت سختی زندگی می کنند توجه جدی شود.

وی ادامه داد: نهاد کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) توانسته است با همکاری جمعی از خیرین و متمکنین در هر استان فعالیتهای قابل قبولی در جهت رفع محرومیت زدایی بردارد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نقش ائمه جماعات و روحانیون را مهم دانست و بیان داشت: امروز توجه روحانیون و ائمه محترم جمعه در اطلاع رسانی به مردم به خصوص افراد متمکن جهت رفع گرفتاری های محرومین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

انواری به کارهای خیر در جامعه اشاره و بیان داشت: هرکار خیری که رنگ و بوی دینی بگیرد در جامعه دارای ارزش فراوانی خواهد بود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: الان نهضتی که در کشور ما ایجاد شده ، نهضت همدلی و مهربانی نسبت به همنوعان است و ملت آگاه ما بارها در کمک به یکدیگر ثابت کردند که باید قدردان این ملت عزیز باشیم.

وی ادامه داد: همدلی همواره همراه با عدالت است که این عدالت را می توانیم در این همدلی ها ببینیم./950/د102/س

ارسال نظرات