۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۷۸۴۱۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

امیرمؤمنان کوچک‌ترین مصلحت‌اندیشی در بیت‌المال نداشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نوشهر با تأکید براین که شجاعت در برقراری عدل و عدالت امام علی(ع) باید الگویی برای جامعه باشد، تصریح کرد: حضرت امیرمؤمنان(ع) کوچک‌ترین ملاحظه و مصلحت‌اندیشی در موضوع بیت المال نداشتند.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در برنامه ای که به مناسب ایام ماه مبارک رمضان از شبکه تبرستان پخش شد، حضرت علی(ع) را مجسمه عدالت، فضیلت و خوبی دانست و گفت: به یقین انسان به طور فطری خوبی ها و عدالت را دوست دارد و حتی این عشق و علاقه مولای متقیان علی (ع) درمیان ادیان دیگر نیز موج می زند.

 

وی افزود: فرق دیگری که در دنیا زندگی می کنند به امام علی(ع) عشق می ورزند چون علی تجسم خوبی و عدالت است.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که همه ما در برابر حضرت علی(ع) وظایفی داریم که باید به خوبی آنها را انجام دهیم، تصریح کرد: مهم ترین رسالت امت اسلامی شناخت عمیق مولای متقیان است و این شناخت نباید سطحی و ظاهری باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ایام شهادت امیرمؤمنان(ع) در کشورمان که این کشور افتخار دارد که کشور علی(ع) است همانند ایام ولادتش تعطیل رسمی است و این تعطیلی به سبب این است که به او فکر کنیم و درباره او بیشتر مطالعه کنیم و بهتر و بیشتر او را بشناسیم.

 

وی با بیان این که شناخت به صورت شخصی و شخصیتی است، خاطرنشان کرد: شناخت شخصی لازم است، اما کافی نیست و برای درک حقیقت وجود حضرت علی(ع) باید شخصیت وجودی ایشان را بشناسیم.

 

حجت الاسلام مشایخ ادامه داد: باید عبادت، فضیلت، شجاعت، صفات نیکی که در امام علی(ع) بوده را بشناسیم و این وظیفه هر شیعه و هر مؤمنی مهم است که شخصیت امام علی را بشناسد.

 

وی از حضرت علی(ع) به عنوان گنجینه ارزش‏ها یاد کرد و با بیان این که وجود امام اول شیعیان سرشار از ستودنی‏ها و نیکویی‏ها است، تصریح کرد: سیره عملی زندگی آن امام همام مظهر بزرگی است که باید برای همه ما الگو شود.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که دریای عظمت شخصیت والای امام علی(ع) قابل توصیف نیست، ادامه داد: شخصیت وجودی آن حضرت آنچنان ژرف و گسترده است که هر کسی نمی تواند آن را درک کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه تاریخ همه فضایل و بزرگی حضرت علی(ع) را برای نسل های آینده به خوبی نقل نکرده است، بیان داشت: در تاریخ پر فرازو نشیب اسلام بسیاری تلاش کردند که شخصیت امام اول شیعیان را صحنه تاریخ محو کنند.

 

وی با بیان این که محو جلوه های صفات آن امام همام امکان پذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: شخصیت وجودی آن حضرت چنان بزرگ است که کسی یارای محو کردن آن را نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که امام علی(ع) همچون یگانه ای است که در اخلاق، شجاعت، ایمان، تقوا و جوان مردی هم ترازی در این دنیا ندارد، افزود: در شخصیت ایشان هیچ وجود متضادی وجود نداشت و چنین ویژگی هایی منحصر به فرد است.

 

وی با بیان این که زندگی حضرت علی(ع) آمیزه ای شگفت از علم، عمل، زهد و تلاش بود، تصریح کرد: امروز تنها راه عبور بشر از مشکلات و گرفتاری ها بهره گیری از سیر عملی زندگی آن امام همام است.

 

حجت الاسلام مشایخ  با بیان این که نخستین امام شیعیان برترین مؤمن تاریخ اسلام است، گفت: ایمان او در میان مؤمنان از ویژگی‏های بی‏بدیلی برخوردار بوده و نخستین کسی است که به پیامبر خدا ایمان آورده و ایمانش هرگز به شائبه شرک، آلوده نشد و در استوارْگامی در مسیر ایمان و نیرومندی باور ، بی‏نظیر بود.

 

وی یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین جلوه‌های شجاعت حضرت امام علی (ع) شجاعت در عدل عنوان کرد و گفت: آن امام همام همواره از بیت المال مسلمین به خوبی محافظت کرد و اجازه کوچکترین سوء استفاده از آن را نمی داد.

 

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که شجاعت در برقراری عدل و عدالت امام علی(ع) باید الگویی برای جامعه باشد، تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) کوچک‌ترین ملاحظه و مصلحت‌اندیشی در خصوص موضوع بیت المال نداشتند./950/پ201/س

ارسال نظرات