۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۷۶۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای پایتخت پنجره ها، برگزاری مراسم شب شهادت امیرمؤمنان در شهرهای استان خوزستان و برگزاری جلسه ستاد هماهنگی روز قدس در خرمشهر از چند خبر کوتاه از خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور اقشار و طبقات گوناگون خوزستان در مناطق مختلف این استان برگزار شد و با سر دادن ندای «سبحانک یا لا اله الا انت الغوث، الغوث خلصنا من النار یا رب» سکوت دل شب را شکستند.

براساس این گزارش مردم ولایت مدار و شهید پرور خوزستان با حضور در مساجد، حسینیه ها و هیأت های عزاداری با آه و ناله و اشک ریزان معبود خود را صدا زدند.

این گزارش می افزاید شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، خرمشهر و اندیمشک شاهد حضور گسترده مردم این شهرستان ها در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان بود و با حضور در مساجد و هیأت های مذهبی دست گدایی خود را به سوی پروردگار عالم دراز کردند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حاکی از آن است که مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور هزاران نفری مردم شهرستان اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و حجازی، استاندار خوزستان برگزار شد.

براساس این گزارش دعای قرآن به سر با نوای دلنشین آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان قرائت شد.

آیت الله موسوی جزایری، رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در اجتماع هزاران نفری مردم اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) در سخنانی، با تأکید بر این که دعای جوشن کبیر برای رفع گرفتاری ها و حفاظت از انسان بسیار مفید است، ابراز داشت: دعای جوشن کبیر از جمله دعاهایی است که سفارش شده همواره آن را بخوانیم و برای رفع گرفتاری ها و مشکلات وارد شده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به شب های قدر، بیان داشت: شب های قدر نقطه اتصال بنده به خداوند متعال است و این شب ها انسان را یاری می کند که در دام شیاطین و اشرار نیوفتد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که شب های قدر، شب نزدیکی با خداوند و حاجت روایی است، تصریح کرد: خداوند متعال در شب های قدر فرصتی را برای بندگانش محیا کرده که از تاریکی و ظلمات رهایی پیدا کنند و به نور و معرفت الهی متصل شوند.

برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای پایتخت پنجره ها

مجید صادپاپی، سرپرست حوزه هنری خوزستان، در نشست خبری پنجمین جشنواره منطقه‌ای پایتخت پنجره‌ها، جشنواره فرهنگی و هنری مؤذن اظهار داشت: به همت هنرمندان استان و مدیریت خوب حوزه هنری خوزستان جشنواره پایتخت پنجره‌ها امسال برای نخستین بار به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره تصمیم گرفته شد استان‌هایی که به صورت مستقیم با جنگ در ارتباط بودند وارد این جشنواره شوند؛ بنابراین هنرمندان استان‌های بوشهر، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان در این جشنواره شرکت دارند.

صادپایی خاطرنشان کرد: پس از جشنواره فتح خرمشهر جشنواره منطقه‌ای پایتخت پنجره‌ها دومین جشنواره منطقه‌ای استان محسوب می‌شود که به مناسبت شکست حصر آبادان پنجم مهر 92 در آبادان پایان خواهد یافت.

وی با بیان این که ما جنگ نکردیم بلکه دفاع کردیم و دفاع از فرهنگ عاشورا گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این دفاع مقدس است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در هفته دفاع مقدس همه ارگان‌ها کار فرهنگی می‌کنند و حوزه هنری خوزستان هم جشنواره پایتخت پنجره‌ها را در این هفته برگزار می‌کند.

سرپرست حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: در بخش‌های نمایش‌نامه‌خوانی این جشنواره که به صورت لوح فشرده و ضبط شده به دست ما می‌رسند، از هنرمندان نمایش نامه‌خوان دعوت می‌شود تا در پنج شب آثار خود را در شهرهای آبادان، خرمشهر و اروندکنار اجرا کنند. نمایش‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی، شعر و عکس از دیگر بخش‌های این جشنواره هستند.

وی با بیان این که این شنواره از 31 شهریور تا پنج مهر 92 در آبادان برگزار می‌شود، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در مراسم اختتامیه زنده یاد شاعر انقلابی حاج حبیب الله معلمی با حضور خانواده وی و حاج صادق آهنگران برگزار می شود.

برگزاری جلسه هماهنگی روز جهانی قدس در خرمشهر

جلسه هماهنگی روز جهانی قدس در خرمشهر با حضور مسؤولان این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام عادل رویوران، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر با اشاره به حوادث اخیر خاورمیانه و تلاش ‌های گسترده استکبار در منطقه با هدف منحرف کردن حرکت بیداری اسلامی برپایی با شکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای اسلامی به‌ ویژه ایران می‌تواند معادلات دشمن را همچون همیشه نقش برآب کند.

وی با بیان این که در روز جهانی قدس یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حضور مردم در این راهپیمایی تجدید میثاق با آرمان‌های اصیل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است./9464/د101/غ

ارسال نظرات