۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۸۹۶
استاد حوزه علمیه:

زندگی ائمه معصومین بهترین الگو برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: امر به معروف و نهی از منکر در صورت وجود شرایط باید انجام شود و اگر کسی از این کار شانه خالی کند مسلمان واقعی نیست.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام والمسلمین مرتضی فهیم کرمانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم شب گذشته در محفل بیان احادیث اهل بیت(ع) گفت: روش لباس پوشیدن در دین مبین اسلام بسیار مهم است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) افزود: در کارهای روزمره خود سعی کنید فرهنگ اسلامی را بر فرهنگ غرب و غربیان ترجیح دهید.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: کسانی که در لباس پوشیدن خود فرهنگ غربیان را پیاده می‏کنند یقینا فرهنگ غرب در رفتارشان هم تأثیر خواهد گذاشت.

حجت‏الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی تأکید کرد: مبادا در غذا خوردن خود با غربیان مشابهت داشته باشید چراکه با این شباهت‏ها اسلام زیر سؤال می‏رود.

وی ابراز داشت: اگر مسلمانان در رفتار و کردار خود شبیه غربیان باشند اسلام را به ذلت کشانده‏اند و ذلت اسلام برابر با نابودی فرد مسلمان است.

کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: بر اساس روایات اهل بیت(ع) زنان در انحراف اسلام بیشتر از مردان نقش دارند چراکه زنان، مردان را تربیت می‏کنند از این‎رو زنان باید توجه ویژه‏ای به تربیت فرزندان کنند.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در صورت وجود شرایط باید انجام شود و اگر کسی از این کار شانه خالی کند مسلمان واقعی نیست.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در حال حاضر برخی از مردم کارهای حرامی انجام می‏دهند و این کارها را به گونه‏ای جلوه می‏دهند که دیگران هم به انجام آن‏ها تشویق شوند که این یکی از ضربه‏های سنگین به دین است.

وی در پایان با بیان این که الگوگیری در جامعه بسیار مهم است گفت: دختران ما باید الگوی خود را حضرت فاطمه(س) قرار دهند همچنین دیگر ائمه معصومین بهترین الگوهای زندگی ما هستند./9706/پ202/ب

ارسال نظرات