۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۸۰۵۰۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه خراسان رضوی، برگزاری طرح مودت در بقعه بی‌بی شطیطه(س) نیشابور و هم اندیشی تخصصی خبر دینی در صداوسیما عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در نشست هم اندیشی علمی پژوهشی خبر دینی گفت: رسانه ابزاری برای توسعه و تعمیق معارف دینی است تا انسان را به جایگاهی  والا و دین را برای مردم معنا کند. در خلأ اخبار مذهبی و اسلامی است که غرب می تواند چهره اسلام را تروریسم و موج شیعه  هراسی  به راه بیندازد.

 

ضرورت پرداختن به خبر دینی، مدیریت پوشش خبرهای دینی و مذهبی و اهدافی که در این زمینه باید ترسیم شوند، تعریف خبر مذهبی، الگوی مطلوب پوشش اخبار مذهبی و چگونگی  انعکاس آن در شبکه های  سراسری  و استانی بالاخص در شبکه پایتخت معنوی ایران اسلامی، سهم هر یک از ارزش های خبری در انعکاس  اخبار مذهبی، نحوه چینش اخبار مذهبی، توجه به منابع  اخبار مذهبی، چگونگی رویکرد، مدت زمان پرداختن به اخبار دینی از جمله مباحثی بود که مدیر کل مرکز در این هم اندیشی مطرح و شرکت کنندگان را به بحث و تبادل نظر پیرامون آن معطوف داشت.

 

وی همچنین افزود: سهم اخبار مذهبی و دینی به عنوان مزیت نسبی به ویژه در پایتخت معنوی ایران باید افزوده و تولید حرفه ای داشته باشد و به عنوان قطب در جوار مضجع ملکوتی امام رضا(ع) درآید.

 

گفتنی است  این دو  نشست با حضور آقایان مهمانپرست، ارباب خالص، فیاضی و همچنین قائم مقام، مشاوران، معاون اطلاعات و اخبار، مدیر تفاسیر سیاسی خبر، مدیر خبر، مدیر برنامه ریزی و نظارت، سردبیران خبر در محل جلسات مدیر کل مرکز و دیگری در دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس برگزار شد.

 

اجرای طرح نشاط معنوی، زمینه ساز انس جوانان با اماکن متبرکه است

حجت الاسلام ابراهیم سردارآبادی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین اظهار کرد: برنامه ریزی صحیح و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان، سبب جهت دهی و ارتقای سطح معرفتی، حرکت های علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، مذهبی و سیاسی آنان می شود.


وی تصریح کرد: طرح نشاط معنوی با هدف استفاده از ظرفیت های طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی، بهینه سازی اوقات فراغت آنان به منظور تقویت بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین گفت: طرح مذکور در سطح شهرستان در دو بقعه متبرکه امامزادگان علی(ع) و ابراهیم(ع) بداغ آباد و سید احمد (ع) روستای بیدخور اجرا شد و 100 دانش آموز در این کلاس ها شرکت کردند.


حجت الاسلام سردارآبادی ابراز کرد: کلاس های نشاط معنوی، ویژه دانش آموزان دختر و پسر 7 تا 18 سال به صورت مجزا در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در بقاع متبرکه مذکور برگزار شد.


وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار متون آموزشی ویژه ی دوره های برگزار شده این طرح به همت سازمان اوقاف و امور خیریه طراحی و چاپ شد و در اختیار شرکت کنندگان این طرح قرار گرفت.

 

طرح مودت در بقعه بی‌بی شطیطه(س) نیشابور برگزار شد

حجت‌الاسلام محمد ذاکری، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: طرح مودت به بانوی بزرگوار بی بی شطیطه(س) به منظور جمع آوری نذورات و خیرات مردمی برای افتتاح بارگاه و گنبد این بقعه متبرکه برگزار شد.

 

وی افزود: دین مدیون امامزادگان است و در ایران امامزادگان بیشتر همزمان یا بعد از ورود امام رضا(ع) وارد کشور شدند و با حضور خود، مردم را بیشتر از پیش متوجه دین و مسایل مذهبی کردند و امروز بیش از هشت هزار و 51 بقعه متبرکه در کل کشور موجود است.

 

حجت الاسلام ذاکری در خصوص ساخت و سازها در بقاع متبرکه تاکید کرد: باید از عملکردها و ساز و کارها طرحی جامع تهیه کنیم، این کار از هدر رفتن منابع و نذورات و انجام کارهای تکراری جلوگیری می‌کند.

 

وی افزود: کارهای امروز ما باید مشخص باشد تا آیندگان بدانند این بقاع نیاز به چه اقداماتی دارد.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور همچنین برای افتتاح بارگاه و گنبد بقعه متبرکه بی بی شطیطه(س) به خیران و نیکوکاران پیشنهاد مساعدت و همکاری داد.

 

در پایان این مراسم ویژه‌نامه گزارش فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی آستانه مبارکه بانو پسندیده و بی‌بی شطیطه(س) در اختیار میهمانان گذاشته شد./930/د101/ب

ارسال نظرات