۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۸۰۹۰۷
در برنامه رادیویی حدیث حماسه؛

موضوع انفاق با توجه به شعار سال تبیین شد

خبرگزای رسا ـ برنامه رادیویی حدیث حماسه با توجه به آیات قرآن کریم به بررسی و تبیین موضوع انفاق در خلق حماسه اقتصادی می‌پردازد.
انفاق

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن برنامه حدیث حماسه یکشنبه 27مرداد با نگاهی قرآنی به تبیین چگونگی خلق حماسه اقتصادی در جامعه با عملیلاتی سازی انفاق به عنوان یکی از دستورات الهی می‌پردازد.

در این برنامه حجت الاسلام سعیدی آریا به عنوان کارشناس بخش اقتصاد قرآنی، به نقش کاربرد دستورات الهی برای خلق حماسه اقتصادی و داشتن جامعه‌ای برپایه نظام اقتصادی اسلامی با نگاه رفاه همگانی اشاره می‌کند.

انفاق، یکی از مهم‌ترین اصول تربیتی در سیاست اجتماعی و مکتب اقتصادی اسلام است اصلی که همه جوانب زندگی آدمی را در بر می‌گیرد، ولی اهمیّت بیشتر آن، در تأثیر اقتصادیِ تکامل آفرین و حیات بخشِ آن تبلور می‌یابد زیرا اساس فقر و نیازمندی را از بین طبقات پایین جامعه ریشه کن ساخته، از پیدایش تکاثر و اتراف که موجب انباشت دارایی و امکانات جامعه در دست سرمایه داران است، جلوگیری به عمل می‌آورد.

از آنجا که هدف اساسی مکتب الهی اسلام، برقراری قسط و عدل در جامعه است، انفاق یکی از مهم‌ترین اصول اسلامی است که به تحقق عدل و قسط کمک می‎‌کند و بر این اساس، از شمار بزرگترین تکالیف اسلامی و اصول عملی محسوب می‌گردد.

در این بخش حجت الاسلام سعیدی آریا با بیان نکاتی از آیه 7 سوره مبارکه حدید که خداوند می‌فرماید: «ءَامِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسولِهِ وَ أَنفِقُوا مِمَّا جَعَلَکم مُّستَخْلَفِینَ فِیهِ فَالَّذِینَ ءَامَنُوا مِنکمْ وَ أَنفَقُوا لهَُمْ أَجْرٌ کَبِیرٌ» به خدا و رسولش ایمان بیاورید و از آنچه شما را نماینده خود در آن قرار داده انفاق کنید زیرا کسانى که از شما ایمان بیاورند و انفاق کنند اجر بزرگى دارند، به اهمیت نقش انفاق در جامعه می‌پردازد.

 

در بخش اطلاع رسانی برنامه حدیث حماسه نیز فراخوان همایش‌ها، برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی پیرامون شعار سال  به اطلاع شنوندگان برنامه می‌‎رسد تا درصورت تمایل در این برنامه‌ها شرکت کنند.

برنامه حدیث حماسه با هدف تبیین مفاهیم و ابعاد مختلف پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 92 براساس آموزه‌های قرآنی به تشریح وظایف و رئوس اقدامات لازم مسئولان قرآنی و قوای سه‌گانه کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری هر یکشنبه و سه‌شنبه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

برنامه حدیث حماسه کاری از گروه اطلاع رسانی و امور مجازی رادیو قرآن به سردبیری سمیرا قنبری و تهیه‌کنندگی فاطمه سالمی که پخش آن از اول اردیبهشت آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد و ابعاد مختلف شعار سال 1392 خورشیدی، را تبیین خواهد کرد.

علاقمندان می‌توانند مباحث مربوط به تبیین شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری و بررسی چگونگی حماسه سیاسی را در برنامه حدیث حماسه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته ساعت 11:45 به مدت 10 دقیقه بر روی موح اف ام ردیف100مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن بشنوند./966/د101/ی

ارسال نظرات