۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۸۱۴۱۴
آزمون جدید ارشاد/8؛

وزارت ارشاد جلوی قلم‌های مسموم را بگیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجمع طلاب تهران در حوزه علمیه قم نظارت بر کتب دینی را یکی از وظایف اصلی وزارت ارشاد برشمرد و گفت: وزارت ارشاد باید از ترویج کتب انحرافی در جامعه جلوگیری کند و اجازه ندهد که قلم های مسموم در نشریات مختلف، جامعه را به سوی انحراف سوق دهند و به شدت در مقابل آنها بایستد.
وزارت ارشاد جلوی قلم‌های مسموم را بگیرد
حجت الاسلام مرتضی سلطانی، نماینده مجمع طلاب تهران در حوزه علمیه قم، با اشاره به وظایف قانونی وزیر ارشاد گفت: قانون اساسی برای همه مسؤولان کشور فصل الخطاب است و وظیفه همه را مشخص کرده است، وزارت ارشاد نیز در قانون اساسی وظایف فرهنگی بسیار بالایی دارد که باید به این وظایف دینی و فرهنگی عنایت خاص داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر وزارت ارشاد به وظایف تعریف شده و سرفصل های مهم کاری خود توجه خاص کند، مشکلات فرهنگی کشور نیز حل می شود و فرهنگ اسلام و قرآن در جامعه حاکم می شود و دین مردم تقویت می‌شود.
نماینده مجمع طلاب تهران در حوزه علمیه قم، نظارت بر کتب دینی را یکی از وظایف اصلی وزارت ارشاد برشمرد و اظهار داشت: وزارت ارشاد باید از ترویج کتب انحرافی در جامعه جلوگیری کند و اجازه ندهد که قلم های مسموم در نشریات مختلف، جامعه را به سوی انحراف سوق دهند و به شدت در مقابل آنها بایستد.
وی افزود: در بحث سینما نیز وزارت ارشاد کم کاری کرده است و انتظار است که فیلم هایی مجوز ساخت بگیرند که به مقدسات اهمیت بدهند و در مسیر تعالی و رشد فرهنگی جامعه باشد.
امام جمعه سابق شازند، با اشاره به اسلام هراسی در دنیا تصریح کرد: در شرایطی که دنیا در مقابل اسلام و تشیع قد علم کرده است، وزارت ارشاد باید به اسلامیت نظام توجه خاصی کند و در حد امکان از گرایش فرهنگ جامعه به سوی غرب جلوگیری کند.
وی در پایان یادآور شد: وزارت ارشاد نباید با مسائل دینی منفعلانه برخورد کند و باید فعالانه در صحنه بیاید و دین و اسلام را به صورت دائم به بدنه جامعه تزریق کند و اسلام در جامعه تقویت کند./978/ت302/س
ارسال نظرات