۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۱۸۱۴۴۶

سفیر اول ایران فرهنگ و هنر است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورایعالی خانه هنرمندان سفیر اول ایران را فرهنگ و هنر دانست و ابراز کرد: ما باید با فرهنگ و هنر خود با جهان صحبت بکنیم و نمایندگان این عرصه اصحاب فرهنگ و هنر هستند.
امير خاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر خانی، رییس شورایعالی خانه هنرمندان در آیین دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر که 31 مرداد ماه در تالار وحدت برگزار شد، در خصوص گفتمان اعتدال بیان داشت: مدت‌ها است که کلامی در حول پیرامون اعتدال و در حد فرهنگ ایران اسلامی سخنی به میان نیامده بود.و امروز بسیار ابراز امیدواری می‌کنیم که این بیان را از زبان رییس جمهور شنیدیم.
وی در ادامه اعتدال را جز فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دانست و گفت: در تمام ادیان به ویژه مکتب شیعه به بحث اعتدال و میانه‌روی بسیار سفارش شده است.
رییس شورایعالی خانه هنرمندان درباره اعتدال ابراز داشت: از امام علی(ع) نقل شده است «بین افراط و تفریط در حد اعتدال حرکت کنید»؛ اگر تصمیمی بدون اعتدال صورت گیرد نتیجه‌ی خوبی منعکث نخواهد کرد.
امیر خانی خاطر نشان کرد: موضوع مهمی که بعد از انقلاب بر روی آن گفتمان صورت گرفت اخلاق بود و از امام علی(ع) نقل شده است که در احد و پیمان خود پایدار باشید که این مسئله با فرهنگ ما آمیخته شده است.
وی مردم ایران را مردمی باهوش و نجیب توصیف کرد و اظهار داشت: مردم ایران در خصوص اخلاق و به خصوص در مدیران بسیار حساس برخورد خواهند کرد و امیدواریم که رییس جمهور پایبند احد و وفای خود باشد و این‌گونه خواهد بود.
رییس شورایعالی خانه هنرمندان سفیر اول ایران را فرهنگ و هنر دانست و ابراز کرد: ما باید با فرهنگ و هنر خود با جهان صحبت بکنیم و نمایندگان این عرصه اصحاب فرهنگ و هنر هستند.
امیر خانی با اشاره به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عملکرد آن‌ها نسبت به فرهنگ گفت: این کشورهای عرب نشین با هزینه کردن میلیاردها تومان هزینه و تصویب بودجه به دنبال ایجاد فرهنگ مصنوعی هستند، چرا ما با این همه قدمت فرهنگ خود ار رها کرده‌ایم.
وی در پایان این مراسم ایده‌ای نو مبنی بر دائمی شدن پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد و گفت: 4 سال متصدی بودن یک فرد در پست وزیری وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی کافی نیست./9599/پ202/ی
ارسال نظرات