۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۵۱۱
آیت الله ایمانی:

رییس جمهور در عمل اعتدال را عملیاتی کند/ افراطیون نمی‌توانند مدعی اعتدال باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس موفقیت دولت را منوط به جلوگیری رییس جمهور از نفوذ افراد افراطی در کابینه دانست و با تاکید بر این که امیدواریم آقای روحانی در عمل اعتدال را اجرایی کند، گفت: کسی که در طول زندگی خود افراطی گری کرده نمی تواند اعتدال را رعایت کند.
آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، توفیق دولت جدید را در گرو توجه به توانمندی ها و معتدل بودن فکر و اندیشه دست اندرکاران دولت دانست و اظهار داشت: افرادی که در طول زندگی خود مدت ها افراطی گری کردند نمی توانند در حکومت اعتدالیون، اعتدال را به طور کامل رعایت کنند.

 

وی با بیان این که گذشته افراد شاهد عملکرد آینده آنان است، گفت: کسی که تابلوی افراطی گری است نمی تواند تابلوی اعتدال گرایی شود؛ انتظار می کشیم که عملکرد مثبت و ارزشمند دولت را ببینیم و نمی خواهیم فعلا در مورد دولت قضاوت کنیم.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به این که مجلس به وزرایی که آلوده به فتنه و متهم به دفاع از آن نبودند رأی بسیار بالایی داد، اظهار داشت: البته برخی که متهم بودند نیز با رأی پایینی پذیرفته شدند؛ این موضع مجلس را نشان می دهد.

 

آیت الله ایمانی افزود: طبیعی است که اگر آقای روحانی در معرفی سه وزیر باقی مانده افرادی را با همان تفکرات انتخاب کند مجلس هم اگر بنا به مصالح کلی رأی دهد، رأی پایینی خواهد بود و این مشکلات و معضلاتی را بوجود می آورد.

 

وی با بیان این که مردم از دولت آقای روحانی انتظار دارند، گفت: همه در حال انتظار هستند که ببینند عملکرد وزرای انتخاب شده چگونه است و چه کسانی به عنوان وزیر جدید به مجلس معرفی می شوند؛ هنوز قضاوت مردم آغاز نشده است و ما نمی خواهیم نسبت به این قضایا پیش داوری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه دراستان فارس ابراز داشت: توصیه همه خیرخواهان نظام به آقای روحانی این است که انتظارات به حق مردم را برآورده کند؛ بیش از 50 درصد رأی دهندگان به ایشان رأی دادند و این به خاطر وعده هایی بود که زمان تبلیغات انتخاباتی داده شد؛ اعتدال، تدبیر، ایجاد امید، حمایت و تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب، حفظ چارچوب ها و ارزش ها از جمله این وعده ها بود.

 

امام جمعه شیراز توصیف، تبیین و بازگویی شعار اعتدال را خیلی زیبا دانست و گفت: اما عمل به اعتدال کار بسیار مشکلی است؛ امیرالمؤمنین(ع) می فرماید عدالت در بیان زیبایی خاصی دارد اما در عمل سختی خاص خود را دارد؛ آقای روحانی اعتدال را همان خط وسط و امت وسط تعریف کردند که امیدواریم بتوانند این مهم را عملیاتی کنند.

 

آیت الله ایمانی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید، ابراز داشت: دعا می کنیم مشکلات اقتصادی مردم، مشکلات خارجی ما، ارتباط گیری با دولت های خارجی و ادامه تبلور ارزشهای والای الهی در این دولت تحقق پیدا کند./928/ت301/ج

 

 

ارسال نظرات