۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۸۱۸۲۵

روزنامه‌های محلی در سبد خانوارهای البرزی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بر ضرورت حمایت شهروندان البرزی از روزنامه‌های محلی تأکید کرد.
روزنامه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، مجتبی ابراهیمی، مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: خرید روزنامه از سوی مردم یکی از منابع مهم درآمدی برای روزنامه‌های محلی است.

وی افزود: مردم با خرید روزنامه‌های محلی به نوعی از اهالی رسانه و خبرنگاران فعال در حوزه‌ی رسانه‌های مکتوب استان خود حمایت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: اگر فروش روزنامه‌های محلی وضعیت نامناسبی داشته باشد بدون شک علاوه بر کاهش مطالب کیفی، شاهد افت تیراژ چاپ و گاه توقف فعالیت آن‌ها هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: بیش از دو ماه است که نخستین روزنامه استان با نام پیام آشنا فعالیت خود را آغاز کرده و در سطح استان و مناطق غربی تهران توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: باید تهمیداتی اندیشیده شود که این روزنامه در همه دکه‌های روزنامه فروشی قرار بگیرد تا مردم آن را در سبد خرید فرهنگی روزانه خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: دستگاه‌های دولتی نیز بر اساس مصوبه‌ سال پیش برای حمایت از نشریات استانی مقرر شد روزانه 10 نسخه از این روزنامه را خریداری کنند.

ابراهیمی گفت: کرج با جمعیتی که دارد نیازمند افزایش شمار روزنامه‌های محلی است تا علاوه بر ایجاد فضای رقابتی مناسب، حق انتخاب و دسترسی مردم به منابع اطلاعاتی افزایش یابد.

 

وی اظهار امیدواری کرد در آینده‌ نزدیک شاهد تولد دو روزنامه‌ دیگر در استان البرز باشیم./966/د102/ی

ارسال نظرات